האוצר יעניק לרשות השידור מענק או הלוואה - והאגרה תעלה

‎המחלוקת: כיצד יועברו כ-500 מיליון שקל מהמדינה לרשות השידור; האוצר רוצה לתת הלוואה, הרשות רוצה מענק ■ מה שבטוח: 200 מיליון שקל למימון הרפורמה יגיעו מהעלאת האגרה, שתתייקר בשנתיים הקרובות ב-10% בכל שנה

מחלוקת בין משרד האוצר לרשות השידור באשר לדרכי מימון הרפורמה ברשות. בתום דיון שנערך היום (ה') בין הצדדים לא התקבלו הסכמות באשר לאופן שבו יועברו כ-500 מיליון שקל, שייאלצו להגיע מכיוון המדינה להבראת השידור הציבורי.

הדיון התקיים בלשכתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, שמוביל את השיחות.

בעוד ברשות השידור מבקשים לקבל מהאוצר מענק חד-פעמי לטובת הרפורמה, ולו על חלק מהסכום - נטיית הלב של האוצר היא לאשר את העברת הכסף כהלוואה, אותה הרשות תתבקש להחזיר למדינה לאורך השנים. 200 מיליון שקל נוספים למימון הרפורמה יגיעו מכיוון כספי האגרה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הבנקים לא יקחו חלק במימון הרפורמה. בבנקים ראו את התלות בכספי האגרה כמקדם סיכון משמעותי, שכן גובהם עשוי להיות תלוי בגחמות המחוקק. עם זאת, באוצר הביעו ביטחון ברפורמה, ובאחרונה העבירו לרשות 10 מיליון שקל על חשבונה לטובת שדרוג טכנולוגי לאיכות HD.

בתוך כך, ביום ראשון הקרוב יעלה לממשלה מינויו של ד"ר אמיר גילת ליו"ר רשות השידור. גילת (43), ראש מערך ההסברה של אוניברסיטת חיפה, עבר בסופו של תהליך את אישור ועדת שפניץ של המינויים הציבוריים.

עם סיום הליך מינוי היו"ר, יותר משנה לאחר שהיו"ר הקודם משה גביש התפטר, צפוי להימשך הליך מינוי כ-30 חברי מליאת רשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי ייתכן שראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש להחליף כמה מחברי המליאה שכבר אושרו בוועדת שפניץ בתקופתו של השר הממונה יולי אדלשטיין.