חוזים גדולים לנובה: תתקין מכונות מדידה ביותר מ-10 מיליון דולר

‎‎בין הלקוחות להם מוכרת נובה ניתן למנות את יצרנית השבבים הגדולה TSMC‏, את ‏IBM‏, את סמסונג ועוד ■ המנכ"ל, גבי זליגסון: "החדירה למעגל לקוחות חדשים מייצרת לנו פוטנציאל אדיר לשנה הבאה"‏

‎‎חברת נובה , המייצרת מכונות בקרת איכות ומדידה (מטרולוגיה), הודיעה היום (ה') כי היא צפויה לבצע מספר התקנות של מערכת המדידה העצמאית שפיתחה אצל שבעה לקוחות שונים, וזאת עד לסוף הרבעון השלישי. ההכנסות מעסקאות אלו מוערכות בלמעלה מ-10 מיליון דולר, וייפרסו על-פני הרבעונים הקרובים.

המכונות של נובה מיועדות לשימוש בתהליך הייצור של מפעלי ייצור שבבים, ונחלקות לשני סוגים: מכונות בדיקה המשתלבות במערכות אחרות, שעלותן מוערכת ב-250-300 אלף דולר, ומערכות בדיקה עצמאיות שעלותן מוערכת בכמיליון דולר ויותר. החברה רושמת הכנסות גם ממתן שירותי אחזקה למערכות לאחר מכירתן.

גבי זליגסון, מנכ"ל נובה, הסביר היום בשיחה "גלובס" את הייחודיות של המערכות שנמכרו: "ה-T-500‎‏ היא פלטפורמה המאפשרת את החלפת מכשיר המדידה, כאשר מכשיר חדש מפותח. מדובר בשדרוג מאוד משמעותי, שעלותו מוערכת במאות אלפי דולרים. עדכונים אלו יעלו לא רק את ההכנסות שאנחנו רושמים משירותים לאחר המכירה, אלא גם את שיעור הרווחיות מהם".

זליגסון מציין כי תהליך הקבלה וההכרה בהכנסות מהתקנות אלו נמשך לרוב בין שלושה לשישה חודשים, ומאחר שההתקנות נמצאות בשלבים שונים אצל כל אחד משבעת הלקוחות - קשה להעריך במדויק באיזה רבעון יוכרו ההכנסות ממכירות אלו.

‎‎מוכרת לענקיות טכנולוגיה בעולם

‎‎‏"מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית עבורנו", הוסיף זליגסון, "שכן חמישה מתוך שבעת הלקוחות עבדו איתנו במכונות המשולבות, וכעת הם רוכשים גם את המכונות העצמאיות. שבעה לקוחות אלו מייצרים 70% מההשקעות בציוד קפיטלי, כך שחדירה אליהם מייצרת לנו פוטנציאל אדיר לשנה הבאה".

בין הלקוחות להם מוכרת נובה ניתן למנות את יצרנית השבבים הגדולה TSMC‏, את ‏IBM‏, סמסונג ועוד. על-פי הערכות בשוק, חזרה לאחרונה נובה למכור מכונות בדיקה גם לחברת טושיבה, לאחר הפסקה של 10 שנים.

נובה נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 90 מיליון דולר. בשנת 2010 צופה נובה הכנסות בטווח של 61-65 מיליון דולר, ותחזית הרווח הנקי השנתי היא ל-7.9-11.2 מיליון דולר. ‏‎‎‏