קומנדו ויאגרה: פייזר מקימה סיירת למלחמה בזיופי תרופת הדגל

החברה מדווחת כי מאז 2004 הצליחה להוציא מהשוק 58 מיליון כדורים מזוייפים בשווי 860 מיליון דולר ■ גייסה קציני משטרה ומכס בכירים ליחידת מאבק בזייפנים והוציאה עד כה 3.3 מיליון דולר על חקירות

הכל למען הויאגרה: חברת התרופות הגדולה בעולם, פייזר , הודיעה היום כי הקימה יחידת עילית מיוחדת למאבק בתופעת הזיוף של תרופת הדגל שלה לטיפול בבעיות אין-אונות.

לצורך הקמתה של היחידה גייסה החברה, בין היתר, פקידי מכס לשעבר, סוכני FBI לשעבר, מומחי בילוש ואפילו קציני משטרה מהונג קונג.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, החברה הוציאה עד כה לא פחות מ-3.3 מיליון דולר על הוצאות חקירה של זיופים - והיא מאמינה כי הצליחה "להוציא מהשוק" 58 מיליון כדורים מזוייפים מאז שנת 2004, בשווי כולל של 860 מיליון דולר.

יחידת העילית המבטיחה הספיקה גם כבר לקיים: כך למשל נתפס לאחרונה מרטין היקמן, סוכן כדורי וידאגרה מזוייפים אשר גרף לכיסו רווח של מיליונים כתוצאה ממכירת הכדורים ואף רכש לעצמו בית חוף מפואר בספרד, דירת פאר בלונדון ומכונית יוקרתית - הודות לעבודת הבילוש של הבלשים בשירות פייזר, הצליחה החברה להביא לבסוף להקפאת נכסיו במסגרת הסדר פשרה בשווי מיליון ליש"ט. במקרה אחר בסין נשפט זייפן ויאגרה ל-17 שנים מאחורי הסורגים.

תעשיית זיוף התרופות היא עסק משגשג ומתפתח, אשר על פי מומחים מוערך בלא פחות מ-75 מיליארד דולר ומתאפיין בתחכום טכנולוגי רב המאפשר לזיופים להיראות ממש כמו התרופה המקורית. עד שנת 2015, צופים המומחים, יגיע היקף התעשייה לסכום אדיר של 90 מיליארד דולר.