פריצת דרך בחיסון לאיידס: התגלו נוגדנים המנטרלים את ה-HIV

המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות מידבקות: "זו התקדמות מלהיבה שתאיץ את מאמצינו למציאת חיסון כנגד האיידס לשימוש גלובלי" ■ בסוף שנת 2008 דווח כי 33 מיליון איש נשאים של הנגיף

מדענים במכון הלאומי לאלרגיות ומחלות מידבקות (NIAID) מצאו שני סוגים של נוגדנים אשר יכולים לעצור ב-91% מהמקרים את הוירוס הגורם לאיידס, כך מדווחת הערב (ה') הרשות הלאומית לבריאות בארה"ב (NHI).

התגלית יוצאת הדופן של אותם נוגדנים המיועדים לניטרול וירוס ה-HIV וניתוח המבנה המסביר כיצד הם פועלים, היא התקדמות מלהיבה אשר תאיץ את מאמצינו למציאת חיסון מונע כנגד מחלת האיידס לשימוש גלובלי" אמר אנטוני פאוצ'י, דירקטור ב-NIAID בהודעה שפירסם המכון.

הנוגדנים נקראים VRC01 ו-VRC02, ובהם נמצאו יותר מנטרלים הפועלים על נגיף ה-HIV מכל הנוגדנים המוכרים עד כה, ציינה רשות הבריאות הלאומית בארה"ב.

הנוגדנים הטבעיים התגלו בגופו של אדם בן 60 ממוצא אפרו-אמריקני בעל נטיות לבני מינו, הידוע בספרות הרפואית כתורם 45. גופו של אותו תורם מייצר באופן טבעי את הנוגדנים. החוקרים בחנו 25 מיליון מתאי גופו ובינהם נמצאו 12 תאים אשר ייצרו את הנוגדנים.

כעת צריכים המדענים להבין כיצד ניתן לפתח חיסון או שיטה אחרת, אשר תאפשר לכל אחד לייצר את אותם נוגדנים. "המאמץ יצריך עבודה" אמר דירקטור במרכז המחקר לחיסונים ב-NIAID והוסיף "אנחנו נהיה על זה למשך זמן מה לפני שניתן יהיה לראות תוצאות במרפאות".

המחקרים פורסמו הערב באתר המגזין "Science", 10" ימים לפני פתיחת הכנס הבינלאומי הגדול בוינה בנושא האיידס.

בסוף שנת 2008 דווח על 33 מיליון איש הנושאים את נגיף ה-HIV, כאשר כ-2.7 מיליון איש ברחבי העולם נדבקו בנגיף באותה השנה, כל על פי נתוני האו"ם.