מדור חדש ב"גלובס": אקסלנס ממליץ על 2 מניות לשבוע הקרוב

הסיבות לקניית בז"ן: שיפור במרווחי הזיקוק העולמיים וסגירת חבילת המימון בהיקף של כ-900 מיליון דולר עבור הקמת מתקן הפצחן המימני ■ אקסלנס: "רוב החדשות הטובות כבר מגולמות במחיר פריגו, אשר עלתה בכ-43% מתחילת השנה ו-106% ב-12 החודשים האחרונים"

"גלובס" פותח היום (א') מדור חדש עם בית ההשקעות אקסלנס נשואה: מדי יום א', בשעות הבוקר, תעלה סקירה של אקסלנס, במסגרתה תינתנה המלצות לקנייה ולמכירה של מניות בבורסת תל אביב. אנחנו ב"גלובס" ננהל מעקב שוטף, מדי שבוע, אחר ביצועי ההמלצות.

השבוע בחר מורן נחשוני, אנליסט במחלקת מאקרו ואסטרטגיה באקסלנס, להעניק המלצת "קנייה" למניית בז"ן , אשר סבלה לאורך השנתיים האחרונות מירידה מתמדת במרווחי הזיקוק, מה שהביא לשחיקה ברווחיות של בז"ן בתקופה זו ולירידות ניכרות במחיר מנייתה תוך ביצוע תשואת חסר על פני מדד הייחוס.

כעת, לדעת נחשוני, נראה כי השמים מתבהרים עבור החברה, כאשר מספר תהליכים חיוביים מתחילים לתפוס תאוצה. ראשית, רואים באקסלנס כי ישנו שיפור במרווחי הזיקוק העולמיים ובתחומי פעילות אחרים של החברה. שנית, החברה הצליחה לסגור לאחרונה את חבילת המימון בהיקף של כ-900 מיליון דולר עבור הקמת מתקן הפצחן המימני ופרויקטים אחרים. מתקן הפצחן המימני הינו בחשיבות עליונה עבור החברה, שכן הוא עתיד לשפר באופן מהותי את מרווח הזיקוק של החברה כמו גם להרחבת היקפי היצור. השלמת מיזוג חברת כרמל אוליפינים וניצול הסינרגיות הנובעות משך צפוי להביא אף הוא לשיפור ברווחיות בז"ן .

מהצד השני, בוחרים באקסלנס למכור את מניית חברת פריגו , אשר הציגה בתקופה האחרונה תוצאות טובות וכן ביצעה מהלכים אסטרטגיים חשובים כמו רכישת חברת BPM תמורת כ-800 מיליון דולר. החברה דיווחה ברבעון הקודם על שיפור ברווחיות והעלתה את תחזיותיה לשנה הקרובה, ובצירוף תוצאותיה של הרכישה הטריה היא צפויה להציג רווח למניה של 2.8 דולר למניה עם צמיחה בהכנסות של כ-12%.

עם זאת, נחשוני מעריך כי רוב החדשות הטובות כבר מגולמות במחיר המניה, אשר עלתה בכ-43% מתחילת השנה ו-106% ב-12 החודשים האחרונים, הרבה מעל מתחרותיה טבע (2.25%- ו-8.7% בהתאמה) או מניות אחרות מתחום הפארמה (אשר הציגו תשואה שלילית מתחילת השנה ותשואה של בין 0-40% ב-12 החודשים האחרונים). לדעת נחשוני, החברה נסחרת כעל לפי מכפיל חזוי של 17, אשר נראה גבוה ביחס לחברות אחרות בתחום.