4.5 שנות מאסר ליעקב קנדל שגנב כמיליון שקל מ"הדקה ה-90"

קנדל, לשעבר איש הכספים של החברה, ישלם גם פיצוי בסך 750 אלף שקל ■ השופט חנן אפרתי: "לאורך 4 שנים גנב קנדל באופן שיטתי ומתוחכם יותר ממיליון שקל - וזאת לאורך 184 הזדמנויות שונות וב-13 שיטות פעולה שונות"

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (א') 4.5 שנות מאסר בפועל, פיצוי בסך 750 אלף שקל וקנס של 10 אלף שקל על יעקב קנדל, מי שהיה איש הכספים בחברת הנסיעות הדקה ה-90 והורשע בגניבה של כמיליון שקל מהחברה.

"לאורך 4 שנים גנב קנדל באופן שיטתי, מתוחכם ומתמשך יותר ממיליון שקל, וזאת לאורך 184 הזדמנויות שונות, ב-13 שיטות פעולה שונות", כתב סגן השופט חנן אפרתי בגזר הדין, וציין כי בין היתר גנב קנדל את כספי החברה "באמצעות רישום הפקדות שהתקבלו בחברות כרטיסי אשראי במקום בכרטיס הבנק, מחיקת נתוני הפקדות כך שהללו לא נרשמו כשנתקבלו בספרי החברה, רישום כוזב של תשלומים בחשבונות ספקים ובשיטות רבות נוספות".

סניגורו של קנדל, עו"ד יובל נחמני, ביקש מבית המשפט להקל עם קנדל, בטענה כי הוא אדם מבוגר שביצע את העבירות בגין מצוקה כלכלית ומתמשכת, ולא למטרות התעשרות.

ואולם, השופט דחה הדברים וכתב: "במקרה זה נוטה הכף לחובת הנאשם. הנאשם היה אמנם אדם מבוגר שסבל מתחלואים שונים שהביאו אותו לכדי פשיטת-רגל, אך יודגש כי חובותיו היו עוד בטרם החל לעבוד בחברה".

החשדות למעילה שביצע קנדל במסגרת עבודתו בחברת הדקה ה-90 עלו בעקבות אי-התאמות שהתגלו בדו"ח השנתי של החברה לשנת 2003. בעקבותיהן פתחה הדקה ה-90 בבדיקה והגישה תלונה במשטרה. החקירה הבשילה לכדי הגשת כתב אישום.

לפני כחודשיים הרשיע בית משפט השלום בתל-אביב את קנדל בן ה-62 בעבירות הגניבה. כמו כן הרשיע השופט אפרתי את קנדל בעבירות של מירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות.