העול החדש על כלכלת סקוטלנד: הטסת גופות נופשים בספרד

לא פחות מחמישה סקוטים מתים כל שבוע בממוצע במהלך בילוי בספרד ■ עלות ההטסה של כל גופה מסתכמת ב-4,500 ליש"ט ■ עכשיו מפצירה המדינה בתיירים: "בטחו את עצמכם לפני הנסיעה"

כאילו לא חסרות צרות בכלכלה האירופית, נאלצים הסקוטים לאחרונה להתמודד עם צרה חדשה: 5 תיירים סקוטים מתים כל שבוע בממוצע באתרי הנופש בספרד, ברוב המקרים כשאינם מבוטחים ומשאירים למשפחותיהם את ההתמודדות עם עלויות ההטסה האדירות של הגופה והטיפול בה.

בגלאזגו טוענים כי מקרי המוות נגרמים בעיקר כתוצאה משינויים בטמפרטורות המים וטוענים כי לא פחות מ-400 גופות מוטסות מדי שנה לסקוטלנד מיעדי תיירות שונים בעולם. לצד ספרד בולטים גם פורטוגל וטורקיה כיעדים קטלניים לתיירים הסקוטיים.

"אתרי התיירות בספרד מאוד פופולריים - אבל הסקוטים שיוצאים לשם נצלים בשמש ואז קופצים מיד למים המאוד קרים, התנהגות שיכולה לגרום במקרים מסויימים להתקפי לב", אומרים שם.

עלות הטסת כל גופה נאמדת ב-4,500 ליש"ט, כאשר ברוב המקרים הנופשים אינם מבטחים עצמם למקרים אלה והעלויות הגבוהות "נופלות" על בני המשפחה. "חשוב שאנשים יהיו מודעים לסיכונים ולמספרים הגבוהים - שיצטיידו בביטוח מתאים וישמרו על עצמם מפני השפעות השמש", הסבירו גורמים במדינה.