נוירו-פוקוס, חברה למחקרי נוירו-מרקטינג, נכנסת לישראל

בין השותפים בחברה: ליעד כהן, מנכ"ל אייס, ואיציק עמיחי, המשנה למנכ"ל "מעריב" ■ תתחרה בפעילות שהשיקה באחרונה חברת Marketwatch של אבינועם ברוג

3 חודשים לאחר שחברת Marketwatch השיקה בישראל את פעילות הנוירו-מרקטינג, המיועדת לבדוק את השפעת הפרסומות על אזורים שונים במוח כדי למקסם את פעילותן, נכנסת לתחום מתחרה חדשה: נוירו-פוקוס.

את החברה הבינלאומית מייצגים בארץ 5 שותפים שהשקיעו בחברה: ליעד כהן (לשעבר מנכ"ל תנובה וכיום מנכ"ל אייס), איציק עמיחי (לשעבר סמנכ"ל רשת וכיום המשנה למנכ"ל "מעריב"), רונן גדות (מנכ"ל אלמיינדה), פרופ' אמיר גבע ואיש העסקים דרור מטלון.

בחודשים האחרונים שקדו בחברה, בסיוע נציגי חברת-האם, על הכנת הקרקע לקראת השקת הפעילות בישראל. במסגרת זו הצטרף צביקה פקולה (לשעבר סגן נשיא לאסטרטגיה מוצרית בקומברס וסמנכ"ל שיווק בסלקום) כמנכ"ל החברה.

החברה שכרה שטח של 150 מ"ר במגדל בסר בבני-ברק והקימה את מטה החברה ומעבדות המחקר. במקביל גויסו עובדים למחלקה הטכנית, אשר עברו הכשרה מקצועית במעבדות המחקר של נוירו-פוקוס בברקלי, קליפורניה.

בשלב זה מטפלת החברה בלקוח אחד מתחום המזון, אך בחברה סירבו לתת פרטים נוספים.

נוירו-מרקטינג היא טכניקת שיווק המיישמת את הידע הנצבר על המוח האנושי להגדלת האפקטיביות והאופטימיזציה של המכירה והשיווק. השיטה עוסקת בניתוח תגובות מוח הצרכנים למגוון של גירויים הנוצרים במדיה, באינטרנט ובנקודות מכירה. בהתאם לתוצאות המתקבלות ניתן לעשות שינויים בתכנים ובחומרים השיווקיים השונים טרם חשיפתם בפני הצרכן הסופי ולהפכם להרבה יותר אפקטיביים.

באמצעות שיטה זאת ניתן ללמוד למה אנחנו קונים דבר אחד במקום דבר אחר, למה אנו מגיבים לפרסומת אחת בצורה כזו ולפרסומת אחרת בצורה אחרת, מה מידת ההשפעה של עיצוב המוצר והמארז, כיצד אנו מושפעים מעיצוב ומיקום מוצרים בנקודות מכירה, אם פורמט טלוויזיוני חדש יעבוד או לא, וכן מהייעילות אתרי אינטרנט, אפליקציות סלולריות ושפה תקשורתית.

בבסיס השיטה כובע ייעודי הכולל 64 אלקטרודות, שמולבש על ראשו של הצרכן. האלקטרודות מודדות ומנתחות, כ-2,000 פעמים בשנייה, את רמת תשומת-הלב, המעורבות הרגשית והזיכרון שלו למגוון של פעילויות וגירויים שיווקיים. כמו כן מאפשרת השיטה למדוד רגשות וערכים שצפים ועולים כתוצאה מחשיפה לחומרים שיווקיים.