משבר פרויקט הבימה מגיע לביהמ"ש: חברת הביצוע מבקשת להפסיק את העבודות

אופיצי הגישה עתירה מינהלית נגד עיריית ת"א, ראש העירייה רון חולדאי ומהנדס העירייה חזי ברקוביץ' ■ טוענת כי המבנה כפי שהוא בנוי כעת מסוכן ועלול להתמוטט בכל רגע

משבר פרויקט הבנייה של היכל הבימה מגיע לבית המשפט. מסתבר כי חברת הביצוע של הפרויקט לא מוותרת לעיריית תל-אביב אחרי שזו פרסמה דו"ח בדיקה חיצונית כביכול. אופיצי הגישה עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד העירייה, ראש העירייה רון חולדאי ומהנדס העירייה חזי ברקוביץ'.

בנוסף מבקשת אופיצי צו מניעה מיידי להפסקת העבודות.

החברה ממשיכה לטעון גם בעתירה כי המבנה כפי שהוא בנוי כעת מסוכן ועלול להתמוטט בכל רגע, כשם שטען המהנדס שביצע בדיקות עבור החברה והתריע מפני סכנת ההתמוטטות בקונסטרוקציה הקיימת.

מעבר לכך מבקשת אופיצי בעתירה להורות לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל-אביב להתנות את היתר הבנייה של הבניין בתיקון הליקויים שיתגלו במבנה בהתאם לממצאי מהנדס מומחה שימונה לצורך כך.

כן דורשת החברה להורות להוציא נגד הוועדה המקומית צו הפסקה מינהלי לעבודות המתבצעות במבנה ולהורות על צו הפסקה שיפוטי שבמסגרתו יידרש בית המשפט להורות על הפסקת העבודות מתוקף היותן עבירה על החוק.

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "העתירה והבקשה להוצאת הצו התקבלו, והעירייה נדרשה להגיב לבית המשפט תוך 7 ימים, וכך תעשה - כמקובל במקרים מעין אלה. על פניו נדמה כי עתירה זו היא ניסיון נוסף הנגוע בחוסר תום-לב ורצוף אי-דיוקים - העותרת שימשה כקבלן משנה לתחום הגמר (ריצוף, צבע וכו') שאין לו כל נגיעה, הבנה, ידע או סמכות בתחום הקונסטרוקציה, ואף סולקה לאלתר מאתר העבודות עקב נזקים שיצרה בזדון או מחוסר יכולת. נדמה כי העותרת מתנהגת באופן עקבי בניסיונות נואלים לעצור את העבודה, תוך שהיא עושה שימוש ציני בטענת 'שלום הציבור'".

עוד נכתב בתגובת העירייה: "חשוב לציין כי ממצאי ועדת בדיקה לא תלויה, המורכבת ממהנדסי הקונסטרוקציה המקצועיים שבדקו לעומק את הטענות לגבי פרויקט הבימה, העלו כי לא נמצאו נקודות כשל המערערות את יציבות הבניין ומחייבות הפסקת עבודה או הכרזת המבנה כמסוכן".