אחרי שנים של ציפיות: לבייב פותח את "קניון רוסיה" בדצמבר

אפי פיתוח: 70-75% משטחי הקניון יהיו מושכרים בעת פתיחת הקניון ■ לבייב: "פתיחת הקניון בעונת החגים מבטיחה הצלחה" ■ האנליסט שי ליפמן: "סוף-סוף הנכס העצום הזה יתחיל להניב ב-2011"

אחרי שנים של המתנה וציפיות הודיעה היום (ב') אפי פיתוח , החברה הבת של אפריקה ישראל אשר מרכזת את פעילות הנדל"ן של הקבוצה ברוסיה, כי היא תפתח את קניון Mall of Russia במוסקבה בשבוע הראשון של חודש דצמבר. בעל השליטה באפריקה ישראל הוא לב לבייב.

הקניון במוסקבה הוא פרויקט הדגל של אפי פיתוח ושל אפריקה ישראל. החברה מסרה היום, כי 70-75% משטחי הקניון יהיו מושכרים בעת פתיחת הקניון, קרי שיפור משמעותי לעומת 55% נכון לסוף הרבעון הראשון.

"בשעה טובה", הגיב שי ליפמן, אנליסט ב-IBI, להודעה של אפי פיתוח. "הדינמיקה הזו של הפתיחה הצפויה תזרז מהלך של חתימה על חוזים שנמצאים במו"מ של גופים (בד"כ קטנים יותר) שחיכו להיות בטוחים בפתיחה (שכ"ד במקרים אלו בד"כ גבוה יותר). החשיבות לאפי פיתוח גבוהה מאוד; קודם כל סוף סוף הנכס העצום הזה יתחיל להניב ב-2011 (מדובר במספר עשרות מילוני דולרים). כמו כן, צפויה הערכת שווי בעת סיום הפרויקט (בדו"חות השנתיים של 2010). להזכירכם, אפי פיתוח נסחרת בכ-0.55 על ההון והשקעה בה עדיפה כיום על השקעה באפריקה השקעות".

בשטח כולל של כ-170 אלף מ"ר, הקניון במוסקבה כולל 305 חנויות, בית קולנוע עם 1,154 מושבים וסופרמרקט המשתרע על 2,400 מ"ר. חלק מהדיירים בו הם רשתות בעלות שם עולמי, כדוגמת H&M, זארה, מרקס אנד ספנסר ועוד.

"אנו שמחים להודיע על פתיחתו של קניון רוסיה בדצמבר, מה שמסמן אבן דרך עבורנו", אמר לבייב בהצהרה שהוכנה מראש. "זהו קניון ייחודי במוסקבה אשר ממחיש את מומחיות החברה בהשכרות. אנו מאמינים בדיירים היוקרתיים ופתיחת הקניון בעונת החגים מבטיחה הצלחה".

הקניון רשום בספריה של אפריקה ישראל בשווי של 490 מיליון דולר, אולם במצגת שהציגה בתחילת יוני בכנס אנליסטים בבורסה היא מעריכה שעם פתיחתו יעמוד שוויו על כמיליארד דולר. סך ההשקעה בקניון צפוי לעמוד על 550 מיליון דולר. צביה לבייב, בתו של לב לבייב, עוברת למוסקבה כדי לנהל מקרוב את הקניון.