נדחתה הצעת החוק לפיצול מחוז ת"א והמרכז בלשכת עורכי הדין

מדובר במהלומה לראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, שמבקש זה זמן רב לפצל את מחוז ת"א בלשכה לשניים, וזאת כדי להקטין את כוחו של המחוז הגדול ביותר בלשכה הנמצא במאבק ממושך נגדו

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה אתמול (א') את הצעת החוק לפיצול מחוז תל-אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין לשני מחוזות - אחד לתל-אביב והאחר לאזור המרכז.

החלטת הוועדה, שפירושה שהקואליציה תתנגד בכנסת להצעת החוק, שאותה יזם ח"כ רוני בר-און (קדימה), מהווה מהלומה נוספת לראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון. זאת, לצד קידומו המהיר יחסית של "חוק שאמה", שמטרתו לאפשר ייצוג משמעותי יותר למחוזות הלשכה במוסדותיה הארציים, ושאמור להעביר חלק ניכר מהשליטה בלשכה לידיו של מחוז תל-אביב, הגדול במחוזות הלשכה.

על-פי הצעת החוק של בר-און, יוקם בלשכה מחוז שישי, שתחומו יהיה תואם את זה של בית המשפט המחוזי מרכז. עוד נקבע בהצעת החוק כי המועצה הארצית של הלשכה תהיה מוסמכת להקים ולפצל מחוזות נוספים, וזאת בלא צורך בחקיקה נוספת.

לדברי בר-און, "קידום מהלך של הקמת מחוז המרכז בלשכה בסמוך לבית המשפט יביא לייצוג הולם של יישובי הפריפריה במוסדות הלשכה". אלא שכאמור, הצעת החוק לא אושרה על-ידי ועדת השרים.

ההחלטה מהווה ניצחון ליו"ר ועד מחוז תל-אביב והמרכז בלשכה, עו"ד דורון ברזילי. במחוז תל-אביב רשומים 30 מ-46 אלף עורכי הדין בישראל. פיצול המחוז לשניים היה מפריד תיאורטית כ-5,000 איש למחוז המרכז, ואולם מאחר שמשרדיהם של רוב עורכי הדין מהמרכז נמצאים באזור תל-אביב - ההערכה היתה שרובם היו מעדיפים להישאר רשומים במחוז תל-אביב.

גיא-רון מבקש זה זמן רב לפצל את מחוז תל-אביב בלשכה לשניים, כדי להקטין את כוחו של המחוז הגדול ביותר בלשכה, הנמצא במאבק ממושך נגדו.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "הצעת החוק באה לתקן תקלה משפטית שנוצרה עם הקמת בית משפט מחוז מרכז. חוק הלשכה מחייב הקמת מחוז עצמאי חדש של הלשכה, שיפעל בכל חבל ארץ שיש בו בית משפט מחוזי. בדיוק מאותן סיבות ששר המשפטים הקודם החליט על פיצול בית המשפט המחוזי בין מחוז תל-אביב ומחוז המרכז, נדרשת הקמת מחוז מרכז בלשכה על מנת לייעל את הספקת השירותים לחברים מחוץ לגוש דן. חבל שוועדת השרים לא נתנה דעתה לתיקון המתבקש".