חנין זועבי יורה: "לא יהיה מלון במרמרה בה נהרגו חפים מפשע"

חברת הכנסת שיגרה אתמול מכתב לראש עיריית חיפה יונה יהב: "אינך יכול להפוך את הסמל הזה, שנהרגו בו תשעה חללים חפים מפשע, לבריכת שחייה ומועדון ריקודים" ■ יהב הציע לשר הביטחון ברק להפוך את ספינת המשט למלון צף מול חופי עירו

ח"כ חנין זועבי זועמת על ראש עיריית חיפה, יונה יהב. במכתב ששיגרה אליו אמש (א') מכנה זועבי את יהב בעל "אטימות רגשית, בורות וציניות", וזאת בעקבות יוזמתו להפוך את ספינת המרמרה הטורקית העוגנת בישראל למלון צף.

"הספינה הפכה לסמל של המאבק נגד הכיבוש, הדיכוי והאפרטהייד בעולם כולו", כתבה חברת הכנסת מבל"ד, שהייתה על הספינה בליל המשט כזכור. "על כן, אינך יכול להפוך את הסמל הזה, שנהרגו בו תשעה חללים חפים מפשע, לבריכת שחייה ומועדון ריקודים שמנעים את זמנם של האורחים על דם החפים מפשע".

היא הוסיפה כי "משט החירות הפך לסמל אנשי החופש בעולם, ולא תצליח להפוך אותו למשט נופש, בו אנשים ירקדו, ממש, על דמם של אחרים". את היוזמה של יהב כינתה זועבי "נפשעת". "עדיף שתיקח יוזמה ותפתח את התעשייה, העבודה והחינוך במקום להפוך את חיפה והנמל שלה לנותני חסות לפשע בינלאומי", כתבה.

יהב: "האונייה תהפוך לסמל בינלאומי לפיוס ותקווה"

נזכיר כי יהב העביר לאחרונה מכתב לשר הביטחון אהוד ברק, ובו הצעה אטרקטיבית: להחרים את הספינה הטורקית, שעדיין לא הוחזרה לטורקים - ולהפוך אותה למלון צף.

"אני מוצא כי דווקא חיפה, עיר שהיא מופת לדו-קיום וחיים משותפים לכל הדתות, תהיה האכסניה ההולמת לאוניה זו שתהפוך לסמל בינלאומי לפיוס ולתקווה", כתב יהב במכתבו. "היה ומדינת ישראל תחליט לחלט את האוניה הטורקית, אבקש כי זו תעבור לרשות העיר חיפה, כדי להפוך אותה למלון שט מול חופי העיר".

במשרד הביטחון לא הגיבו עדיין למכתב, משום שעדיין ממתינים להחלטת הדרג המדיני בעניין עתיד האוניה. הממשלה טרם החליטה כיצד לנהוג בספינה - שעוגנת בימים אלה בנמל חיפה תחת שמירה.