שותפה חדשה במשרד אפשטיין, חומסקי, אסנת: עו"ד מזור מצקביץ'

מצקביץ', לשעבר ראש הצוות הפלילי ברשות ההגבלים העסקיים, עסקה מראשית דרכה בייצוג הרשויות בתחום ההגבלים בישראל ובארה"ב, וכעת היא פונה לעסוק בתחום זה במגזר הפרטי

משרד עורכי הדין אפשטיין, חומסקי, אסנת מצרף שותפה חדשה: עו"ד מזור מצקביץ', לשעבר ראש הצוות הפלילי ברשות ההגבלים העסקיים. מראשית דרכה כעורכת דין עסקה מצקביץ' בייצוג הרשויות בתחום ההגבלים בישראל ובארה"ב, וכעת היא פונה לעסוק בתחום זה במגזר הפרטי.

אחד התיקים החשובים שבהם שימשה מצקביץ' כתובעת היה "קרטל המרצפות", שבמסגרתו עמדו לדין 7 היצרנים הגדולים של המרצפות הסטנדרטיות בארץ, ונודע כמקרה הראשון בישראל שבו מורשעים בעבירות הגבלים עסקיים, נשלחו לריצוי מאסר בפועל.

מצקביץ' ייצגה לבדה את רשות ההגבלים העסקיים בתיק, וניצבה מול עורכי דין בכירים וותיקים, ביניהם עוה"ד צבי אגמון, דוד ליבאי, מיכה קירש, יעקב וינרוט, דב וייסגלס ושוקי שטיין.

לדברי עו"ד מצקביץ' "בתיק קרטל המרצפות חשתי תחושת שליחות גדולה מכיוון שמדובר היה בקרטל חמור מאוד בהיקפו, בשוק שנגע לכלל הציבור ונמשך שנים ארוכות". לדבריה, העבודה על התיק כללה לימוד של אלפי מסמכים. "הרבה עיניים נישאו אליי מתוך הרשות ומחוצה לה בזמן ניהול התיק. זה היה אתגר מקצועי ואישי גדול, היו עליי לחצים מכיוונים רבים, ואני מקווה שצלחתי את כולם בהצלחה".

בשנת 2002 עברה מצקביץ' להתגורר בניו-יורק והצטרפה לרשות הסחר הפדרלית (Federal Trade Commission). ב-6 שנות עבודתה ב-FTC היא עסקה באכיפה אזרחית של דיני ההגבלים העסקיים והגנת הצרכן בניו-יורק. לפני כ-8 חודשים היא שבה לארץ והחליטה לפנות לעבודה במגזר הפרטי.

* מדוע, לאחר שנים במגזר הציבורי, החלטת לעבוד במשרד הפרטי?

"בארה"ב העשרתי מאוד את הידע המקצועי שלי בתחום ההגבלים העסקיים, כיוון שהעיסוק בתחום שם הוא ברמה הגבוהה ביותר בעולם. הגעתי למסקנה שאת הידע הזה אוכל ליישם בצורה הטובה ביותר במשרד פרטי מסוגו של משרד אפשטיין, שבו תינתן לי אפשרות לעסוק בתחום בצורה מקיפה. כמו כן, חשוב לי לעסוק בליטיגציה שהיא ה'בייבי' הנוסף שלי, מה שיתאפשר לי במסגרת עבודתי במשרד".

* כמי שהגיעה מארה"ב, שבה תחום ההגבלים הוא המתפתח ביותר בעולם, מה הם האתגרים הגדולים שניצבים בתחום בישראל?

"לדעתי, האתגר הגדול ביותר הוא להגיע לאחידות באכיפה בתחום ההגבלים העסקיים, הן של בתי המשפט והן של הרשות להגבלים עסקיים. האתגר הוא לנסות לצפות את תגובת הרשות ובתי המשפט למהלכים שונים".

מצקביץ' מוסיפה כי "בארה"ב ובאירופה כבר קיימת צפיות וודאות כזו, ואילו בישראל קיים שיפור מתמיד, אך עדיין אין אחידות מספיקה בבתי המשפט בתחום ההגבלים העסקיים".