אוהדי הפועל ת"א מבקשים לתבוע את "לאן" וההתאחדות לכדורגל

הגישו בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-2.8 מיליון שקל, בטענה לרשלנות מצד משרד הכרטיסים וההתאחדות במכירת הכרטיסים לגמר גביע המדינה בכדורגל בחודש מאי האחרון

"ויאמר אלוהים אליו, זאת הארץ אשר נשבעתי לאברהם יצחק וליעקב, לאמור לזרעך אתננה, הראיתיך בעיניך, ושמה לא תעבור". בשורות הללו נפתחת בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-2.8 מיליון שקל שהגישו היום (ב') שני אוהדי הפועל תל-אביב בכדורגל לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, נגד ההתאחדות לכדורגל ומשרד הכרטיסים "לאן", בטענה לרשלנות במכירת הכרטיסים לגמר גביע המדינה בחודש מאי האחרון.

באמצעות עו"ד רם גורודיסקי טוענים האוהדים כי "לאן", שהיה אחראי על מכירת הכרטיסים, החליט שניתן יהיה לרכוש אותם באמצעות כרטיסי אשראי בטלפון, וכי הם, כרבים אחרים, החליטו לעשות כן ולאסוף את הכרטיסים מהמכונה האוטומטית טרם כניסתם למשחק.

ואולם, טוענים התובעים, ביום המשחק, כאשר התייצבו במתחם איצטדיון רמת-גן כשעה וחצי לפני תחילת המשחק וביקשו לאסוף את הכרטיסים מהמכונה האוטומטית, התברר להם כי המכונות מקולקלות.

"במהרה נוצרו תורים ארוכים ומייגעים של אוהדים כעוסים, מאוכזבים ואבדי עצות, שחשו תסכול רב לנוכח העובדה שמשאת-נפשם, לה ציפו וייחלו, נמנעת מהם", נטען בבקשה.

התובעים טוענים כי רק כחצי שעה לאחת תחילת המשחק, עם התגברות המהומה, נטלו שוטרים חבילות כרטיסים אותם חילקו לאוהדים, לשערים צדדיים ומרוחקים, וכך הם הצליחו להיכנס למגרש כשהם מפסידים כבר כמעט את כל המחצית הראשונה.

אולם בכך, לטענתם, לא תמה מסכת הייסורים שלהם ושל שאר האוהדים, שמצאו את עצמם עומדים ביציע מרוחק במקום לשבת בנינוחות במקומות הטובים שהזמינו ב"לאן".

"החוויה המרגשת והססגונית לה ציפו וייחלו התובעים הפכה למסכת של תסכול, צער וכעס", נטען בתביעה.

התובעים מעריכים את נזקם האישי בסך של 1,200 שקל לכל אוהד שנכנס לאצטדיון באיחור ובסך של 2,000 שקל לכל אוהד שנאלץ לנטוש את האצטדיון עקב התקלה במכונות האוטומטיות.

לדבריהם, בהתאם לנתונים שנמסרו מ"לאן", נמנע איסוף הכרטיסים באצטדיון מ-2,106 אוהדים, שכ-20% מהם נאלצו לנטוש את האצטדיון.