החיים הטובים: 63 אלף ש' בחודש ופאג'רו ליואב שמחי

יו"ר ההסתדרות הלאומית נכנס לתפקידו לפני כשנתיים במקומו של אברהם הירשזון, הפעיל תוכנית הבראה וקיצץ בשכרו 15%, שעמד ב-2009 על 72 אלף שקל בחודש ■ לשם ההשוואה, שכרו של יו"ר ההסתדרות הכללית עופר עיני עומד על כ-37 אלף שקל ברוטו בחודש

אחרי כמה דחיות של פניית "גלובס" מאז השנה שעברה, הסכימו היום (ב') בהסתדרות הלאומית לחשוף בפנינו לראשונה את תנאי העסקתו של יו"ר הארגון, יואב שמחי.

מתברר כי עד שנת 2009 השתכר שמחי 72 אלף שקל ברוטו בחודש, ואילו לאחר קיצוץ של 15% שהשית על עצמו במסגרת תוכנית הבראה כוללת, שכרו עומד על 63 אלף שקל ברוטו. עוד עולה כי שמחי נהנה מרכב צמוד יוקרתי - ג'יפ מסוג פאג'רו של מיצובישי, שעליו הוא משלם מס חודשי בגובה 8,000 שקל.

לצורך השוואה, שכרו של יו"ר ההסתדרות הכללית, עופר עיני, עומד על כ-37 אלף שקל ברוטו בחודש. גם הרכב הצמוד של עיני מעט צנוע יותר - טויוטה קאמרי (דגם פרימיום, V6), עיני משלם גם הוא מס על הרכב. מנגד, עיני נהנה מנהג צמוד בעוד שמחי לא, וגם מדירת 3 חדרים בצפון ת"א שההסתדרות הכללית רכשה עבורו תמורת 340 אלף דולר.

הבדלי השכר בין האישים האלה נראים תמוהים, במיוחד כשמביאים בחשבון שההסתדרות הכללית גדולה במאות אחוזים ביחס להסתדרות הלאומית; שהיא מייצגת פי כמה יותר עובדים; ושהיא בעלת השפעה חזקה בהרבה על המשק. שמחי מתגאה אמנם בתוכנית ההבראה שהוא הוביל וב"ניקוי האורוות" לאחר תקופתו של היו"ר הקודם, אברהם הירשזון, אולם שכרו עדיין גבוה משמעותית מהמקובל בכל ארגון עובדים אחר - וכידוע מדובר בארגון שאמור להטיף לסולידריות חברתית.

במסגרת כוונה להגביר את השקיפות בקרב ארגוני עובדים, "גלובס" יעקוב אחר הנעשה בארגונים ויפרסם סדרה של ידיעות בעניין.