לאחר שגייסה 110 מיליון ד' - נארוס נמכרת ב-70 מיליון ד' בלבד

ענקית התעופה בואינג הודיעה על רכישתה לאחר מספר שנים של שיתופי פעולה ביניהן ■ החברה פיתחה תוכנה לניטור וניתוח התנועה על רשת ה-IP ומוצריה מספקים פתרונות הגנה בזמן אמת לרשתות

אחרי שגייסה קרוב ל-110 מיליון דולר, הגיעה חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקנית Narus לסוף דרכה. ענקית התעופה בואינג הודיעה על רכישתה לאחר מספר שנים של שיתופי פעולה ביניהן. בהודעה לא פורסם סכום הרכישה, אולם נודע כי מדובר בכ-70 מיליון דולר, לא הרבה יחסית להון שהושקע החברה.

את נארוס הקימו ב-1997 אורי כהן, אורן אריאל, שהיום משמש כסגן נשיא לחדשנות בחטיבת התוכנה של HP, וסטאס קימראן. החברה פיתחה תוכנה לניטור וניתוח התנועה על רשת ה-IP ומוצריה מספקים פתרונות הגנה בזמן אמת לרשתות.

במשך השנים הפכה נארוס לחברה אמריקנית לחלוטין. המטה שלה נמצא כיום בעמק הסיליקון היא מעסיקה כ-150 עובדים סביב העולם, ומנהל אותה גרג אוסלן. במסגרת הרכישה תשתלב נארוס כחברה-בת במסגרת פעילות של חטיבת מערכות הרשתות והחלל של בואינג.

פעמיים כמעט אקזיט

במשך השנים נהנתה נארוס מרוח גבית, שסייעה לה לגייס סכומים ניכרים מקרנות מובילות. בין המשקיעות ניתן למצוא את קרן ההון סיכון וולדן (גם הישראלית וגם הבינלאומית), קרן מייפילד, JP מורגן, אינטל קפיטל, חברת הייעוץ KPMG וקרן Neocarta.

נארוס עמדה בעבר בפני הנפקה, אולם החליטה לבסוף לוותר. גם מהלך אחר לאקזיט, בסוף 2002, לא הגיע לסיום מוצלח. היא תכננה אז להתמזג עם חברת סטארט-אפ ישראלית אחרת - אקזקט, אלא שהמו"מ התפוצץ לבסוף.