דייויד סטרן: ה-NBA הפסידה 370 מיליון דולר בעונה שחלפה

הקומישינר של הליגה מעדכן את התחזיות מלפני חצי שנה שדיברו על הפסדים גבוהים יותר; עיריית אינדיאנפוליס תשלם לפייסרס 33.5 מיליון דולר כדי שלא יעזבו את העיר

אחרי ההודעה המפתיעה בשבוע שעבר על העלאת תקרת השכר בעקבות גידול בהכנסות של ה-NBA, הודיע לפנות בוקר (ג') הקומישינר דייויד סטרן כי הליגה ממשיכה להפסיד כסף. בכנס של הליגה בלאס וגאס אמר סטרן כי הקבוצות רשמו בעונת 2009/10 הפסדים של כ-370 מיליון דולר.

בכך, למעשה, מעדכן סטרן את התחזיות שלו בחודש פברואר שניבאו כי העונה תסתיים בהפסד של כ-400 מיליון דולר. סטרן גם ציין כי בכל אחת משלוש העונות שלפני כן הליגה הפסידה בממוצע 200 מיליון דולר בעונה.

בארגון שחקני ה-NBA טוענים שהפרסומים של סטרן על ההפסדים של הליגה נובעים משיקולים אסטרטגיים, לקראת המו"מ על חידוש החוזה הקיבוצי בין הליגה לשחקנים. בארגון טוענים שבפרסומים מנסה סטרן להכשיר את הקרקע לדרישה של בעלי הקבוצות להוריד את החלק היחסי שמוקצה לשכר שחקנים. בחוזה הקיבוצי הנוכחי עומד נתח השכר שמופנה לשכר שחקנים על 57%, מה שלטענת בעלי הקבוצות וסטרן הוא הגורם העיקרי לכך שהקבוצות ממשיכות להפסיד כסף בעוד השחקנים הם אלו שמתעשרים.

אינדיאנפוליס תשלם 33 מיליון דולר לפייסרס כדי שיישארו בעיר

אחת מהקבוצות בליגה שנמצאות במצוקה כלכלית קשה היא אינדיאנה פייסרס, שנזקקה הלילה לתמיכה של עיריית אינדיאנפוליס כדי להמשיך ולהחזיק את הקבוצה בעיר. לא רק שהפייסרס לא משלמים שכירות על השימוש באולם הביתי, ה"קונסיקו פילדהאוס", הם גם יקבלו כעת 33.5 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות מהעירייה, כדי להמשיך ולהשתמש באולם ובתמורה לא יעזבו את העיר.

באינדיאנפוליס ביזנס ג'ורנל פורסם כי ממחקר שנעשה על ידי העירייה, נמצא כי ההשפעה הכלכלית של הפייסרס ושל קבוצת ה-WNBA אינדיאנה פיבר על העיר הסתכם בעונה האחרונה ב-55 מיליון דולר.