5 שנות מאסר לצביקה בירנבאום שגרם לתאונה בה נהרגו חבריו

השופט גלד נויטל: "שני בחורים צעירים איבדו את חייהם. אין כל חולק שאלמלא השיקולים לקולא והקשיים הראייתיים בתיק - עונשו של הנאשם היה חמור יותר"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ג') עונש של 5 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על-תנאי ופסילת רישיון נהיגה למשך 13 שנה, על צביקה בירנבאום, שהורשע בהריגתם של חבריו, מיקי גלין ז"ל ובר ליכטר ז"ל, בתאונת דרכים בנתיבי איילון לפני כשנה.

ב-10 במאי 2009 לפנות בוקר נהג בירנבאום ברכב סמוך למחלף קק"ל בנתיבי איילון. במושב האחורי ישבו גלין וליכטר. בירנבאום נהג ברכב במהירות של 110-115 קמ"ש, במקום בו המהירות המירבית המותרת היא 90 קמ"ש בלבד. כשהגיע לגשר הרכבת הוא התחיל לעקוף מימין ובצורה מסוכנת רכב שנסע לפניו בנתיב, תוך שהוא סוטה ימינה ובלי שוידא קודם לכן כי יש באפשרותו להשלים את העקיפה בבטחה.

באותה עת נסע רכב אחר במקביל לנאשם ומימינו בנתיב האחר. בירנבאום הסיט את הרכב והתנגש עם רכבו במעקה הבטיחות השמאלי שבדרך. הוא ניסה לחזור ימינה, איבד שליטה על הרכב, והמשיך לנוע קדימה עד שעצר. הציר הקדמי והאחורי של הרכב נתלשו.

כתוצאה מהתאונה התלקח הרכב ונשרף כליל, בטרם הספיקו לחלץ את גלין ז"ל שישב באותה עת במושב האחורי. ליכטר, שחולץ מהרכב הבוער, נפצע באורח אנוש ומצא את מותו בבית-החולים איכילוב.

"שני בחורים צעירים איבדו את חייהם. הנאשם, בחור צעיר אף הוא. אין כל חולק שאלמלא השיקולים לקולא והקשיים הראייתיים בתיק - עונשו של הנאשם היה חמור יותר. עונש של 5 שנות מאסר בפועל, כשעברו של הנאשם נקי והוא צעיר, הוא עונש סביר בנסיבות הקיימות", כתב השופט גלעד נויטל בגזר הדין.