עידו סמואל ויוסי שובל נעצרו בחשד למעילה בכספי משקיעים

לפי החשד, השניים פתחו חברת השקעות בשם "בי-ברוקר", קיבלו כסף ממשקיעים, הנפיקו דו"חות פיקטיביים ושלשלו את הכסף לכיסם ■ ראש מפלג הונאה בת"א ל"גלובס": עד כה ידוע לנו על מעילה של 2.2 מיליון שקל בכספי הלקוחות

תדהמה בשוק ההון: מפלג ההונאה של משטרת תל-אביב עצר הלילה את עידו סמואל ויוסי שובל, דמויות מוכרות בשוק ההון, בחשד להונאת ענק של משקיעים.

לפי החשד, השניים פתחו חברת השקעות בשם "בי-ברוקר" (BeBroker) וקיבלו כסף ממשקיעים - אך לא השקיעו אותו אלא הנפיקו דו"חות פיקטיביים ושלשלו את הכסף לכיסם.

השניים הובאו הבוקר (ג') להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל-אביב, ומעצרם הוארך ב-8 ימים.

מעצרם של סמואל ושובל הגיע בעקבות תלונות של לקוחות במשרד עוה"ד ברם-דחוח ושות'. לדברי עו"ד תומר ברם, המשרד הפנה את הלקוחות להגיש תלונות במשטרה נגד השניים.

איציק גטניו, ראש מפלג הונאה בתל-אביב, אישר בשיחה עם "גלובס" כי החקירה החלה בעקבות תלונות של לקוחות של סמואל ושובל אשר הפסידו את כל כספם.

"פתחנו בחקירה בעקבות תלונות של אזרחים שהשקיעו אצל השניים כספים ולא קיבלו הסברים לאחר שהודיעו להם שהפסידו את כל כספם, והם הגישו תלונות במשטרה", אמר גטניו. "החשד הוא כי סמואל ושובל הוציא כספים במירמה. בעקבות הבדיקה שלנו ביצענו מעצרים. אנו בתחילת החקירה, אך אנו יודעים על מעילה בהיקף של 2.2 מיליון של ממשקיעים".

עידו סמואל מוכר בשוק בעקבות פרשיית ההונאה של "ברוקר טוב" שנחשפה ב-2008 בתוכנית שומר מסך של אמנון לוי (הרחבה בהמשך), ואילו יוסי שובל מוכר כמנכ"ל חברת המט"ח פורקס מייקרס.

הפרשה הקודמת: "ברוקר טוב"

סמואל "התפרסם" בפברואר 2008 כמי שהשקיע בכספי אנשים תמימים באפיקים ספקולטיביים. מאחר שלסמואל לא היה רישיון ניהול תיקים ולפיכך נאסר עליו לנהל השקעה של יותר מ-5 לקוחות, הוא יצר מבנה של קרן גידור ואסף דרכה עשרות לקוחות תוך עקיפת האיסור החוקי.

בפברואר 2008 שידרה התוכנית "שומר מסך" עם אמנון לוי תחקיר על זוג ישראל שהפקיד בידיו של סמואל, אז הבעלים של "ברוקר טוב", 440 אלף שקל. לפי התחקיר, שבועיים אחר-כך נשארו בתיק של בני-הזוג רק 2,751 שקל.

הפרשה רק הסתעפה כשלתובעים הצטרף איש העסקים דוד פתאל, שטען כי סמואל גרם לו הפסד של 2.65 מיליון שקל. סמואל, מצידו, הודה בהפסד אך טען בבית המשפט כי פתאל ועמוס לוזון איימו עליו.

בסוף 2008 מכר סמואל את פעילות הברוקראז' של "ברוקר טוב" לפורטל ספונסר. במאי אשתקד חייב בית המשפט את סמואל לפצות 3 משקיעים שתבעו אותו בסכום כולל של 1.3 מיליון שקל.