רשות המסים: משהב"ט הבטיח לשתף פעולה עם הביקורת שלנו בצה"ל

‏הבדיקה אמורה להתרכז בשני תחומים: ביקורת הניכויים בתלושי השכר של אנשי הקבע, כדי לבדוק בין השאר את ההפרשות לקרנות ההשתלמות; וביקורת על אופן שחרור המכס של הציוד הביטחוני שעליו אחראי משרד הביטחון

‎‎משרד הביטחון הבטיח לרשות המסים לשתף פעולה בביקורת מקיפה בצה"ל בתחום ניכויי השכר לעובדים והתנהלות בתחום יבוא הציוד הביטחוני. זאת, כדי לחדול מהקשיים הרבים שפגמו בביצוע הביקורת - כך נמסר מהרשות ל"גלובס".

‏באפריל השנה, לאחר תיאום מראש עם צה"ל, החלו עובדי הרשות להוציא לפועל את הביקורת, אך זכו לשיתוף-פעולה מינימלי מצד גורמים בצבא. כך למשל, התבקשו הפקחים לעבור תחקירים ביטחוניים כדי להיכנס לבסיסי הצבא, עוכבו במשך שעות בעמדות הש"ג, ונמנעה מהם הגישה - או שעוכבה - למסמכים חיוניים לבדיקה.

‏הבדיקה אמורה להתרכז בשני תחומים: ביקורת הניכויים בתלושי השכר של אנשי הקבע, כדי לבדוק בין השאר את ההפרשות לקרנות ההשתלמות; וביקורת על אופן שחרור המכס של הציוד הביטחוני שעליו אחראי משרד הביטחון. ברשות דורשים יותר שליטה על אופן חישוב המכס, משום שלטענתם הדיווחים שקיבלו לא תואמים את הנתונים האמיתיים.

בפגישה שהתקיימה בסוף השבוע בין נציגי משרד הביטחון, משרד האוצר ורשות המסים הביעו הגורמים צער על חוסר שיתוף-הפעולה ועל ההתנהלות שמנעה מהפקחים לבצע את הבדיקה כראוי.

מרשות המסים נמסר: "נציגי משרד הביטחון הביעו בישיבה את צערם על ההתפתחויות, והתחייבו לשתף-פעולה באופן שיאפשר את הגברת הבקרה". ‏‎‎‏