בן-זאב מרוצה מח"ל: העלאת המלצה ומחיר יעד ל-3,100 שקל

העלאת המלצה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" ■ בן-זאב מצביע על שיפור ניכר בענף ההובלה במכולות מתחילת 2010 ■ אינקיה היא עוד נקודה המודגשת ע"י בן-זאב, והיא מציגה לטעמו שיפור בתוצאות הכפלת כושר הייצור

בכלל פיננסים מרוצים מהחברה לישראל שבשליטת משפחת עופר: בהמלצה חמה שהוציא הבוקר (ד') יובל בן זאב, ראש מחלקת המחקר בכלל פיננסים על מניית החברה נכתב כי "בחודש נובמבר האחרון הורדנו את המלצתנו לחברה לישראל תחת החשש (דאז) מהחשיפה לכי"ל. הבוקר אנו מעלים את המלצתנו לחברה לישראל על רקע פתיחת הדיסקאונט ביחס להחזקות בצירוף חדשות טובות מענף ההובלה הימית".

בן זאב עצמו מעלה את מחיר היעד למניית החברה ל-3,100 שקל מ-3,000 מהמלצתו הקודמת (עלייה של 13.5% ממחיר הבסיס הבוקר בבורסת תל אביב) ומעדכן את המלצתו למניה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק".

בן זאב מצביע בסקירתו על שיפור ניכר בענף ההובלה במכולות מתחילת שנת 2010, אשר בא לידי ביטוי בגידול ניכר בשיעור התפוסה של האניות, בירידה חדה בהיקף האניות המושבתות בנמלים וכתוצאה מאלו בעליה חדה בתעריפי ההובלה במכולות בדגש על קווי הסחר בין מזרח אסיה וצפון אמריקה.

המשמעות הברורה לכך, לדעתו של בן זאב, היא המשך השיפור בחברה הבת, צים, אשר היוותה את החוליה החלשה בחברה במהלך השנתיים האחרונות. בן זאב מעריך כי צים תמשיך במגמת צמצום ההפסדים ושיפור התוצאות ברבעון השני של השנה ועוד יותר מכך ברבעון השלישי של 2010.

אינקיה היא עוד נקודה המודגשת על ידי בן זאב והיא מציגה לטעמו שיפור בתוצאות הכפלת כושר הייצור בחברת הבת קלפה בפרו (מחצית 2009), אשר הביאה עימה צמיחה ושיפור בתוצאות הכספיות של קבוצת האנרגיה. בן זאב מוסיף כי חשיבותה של אינקיה נובעת לא רק מתרומתה הישירה לחברה אלא גם בתרומתה העקיפה לידע ולפיתוח עסקים נוספים כמו בתחנת הכח OPC.