האופק עדיין רחוק: חוק הרישיונות בטלוויזיה המסחרית מתעכב

החוק עבר אתמול בקריאה ראשונה, אך הוא יעבור כעת לדיונים נוספים בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ אופיר אקוניס

חוק הרישיונות בטלוויזיה המסחרית אמנם עבר אתמול (ג') בקריאה ראשונה בכנסת, אולם ל"גלובס" נודע כי הוא צפוי לעיכוב נוסף. זאת לאור העובדה שהאוצר אינו מתכנן להחזיר את הצעת החוק שנמשכה על-ידו בעבר, לאחר שכבר נידונה בהרחבה בוועדת הכלכלה של הכנסת, בחזרה לשולחן הדיונים.

כזכור, משרד האוצר משך את הצעת החוק לאחר שוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ אופיר אקוניס, ביקשה לפצל אותה מהסעיפים המתייחסים לחבילת בסיס צרה ופרסום בכבלים ובלוויין.

לאור עובדה זו, הממשלה הגישה באמצעות משרד התקשורת הצעת חוק חדשה ומפורטת המתייחסת אך ורק למעבר הטלוויזיה המסחרית מזיכיונות לרישיונות, כבר ב-2012. משמעות הדבר היא שגופים שיבקשו להפעיל ערוץ מסחרי יוכלו לעשות זאת תוך עמידה בתנאי סף מסוימים וללא מכרז.

אתמול החלה הצעת החוק שאושרה בממשלה במסלולה, כאשר עברה בקריאה ראשונה בכנסת. כעת, היא אמורה להיות מונחת בשנית בפני ועדת הכלכלה, למרות שעיקריה כבר נידונו בה במסגרת הצעת החוק הקודמת.

סביב הצעת החוק קיימה ועדת הכלכלה 50 שעות דיון ב-16 מושבים שונים. כעת, עם סירובו של האוצר להחזיר את הצעת החוק הקודמת, צפויה ועדת הכלכלה לנהל את כל הדיונים הללו בשנית.

על מנת לנסות ולהקדים את הטיפול בחוק, צפוי אקוניס לזמן את הוועדה לדיון ספציפי בנושא גם בפגרה, כאשר הדיון הקרוב יהיה כבר בתחילת אוגוסט.

לחוק יש חשיבות קריטית בעיקר ביחס לעתידו של ערוץ 10, אשר החוק להארכת זיכיונו תלוי לחלוטין במעבר לרישיונות בשנת 2012. כל עוד לא עובר החוק - בעלי המניות של הערוץ מסרבים להזרים לפעילותו כסף, שכן לערוץ אין אופק. מסיבה זו פוגע המהלך גם בזכייניות ערוץ 2 רשת ובקשת.