ערוץ 9 בוחן כניסה למכרז על ערוץ הטלוויזיה הערבי

הערוץ דובר הרוסית, בראשות לאוניד בלחמן, נפגש עם מספר גורמים בשוק על מנת לחבור לקבוצה שתשתתף במכרז

ערוץ 9 בוחן כניסה למכרז על ערוץ הטלוויזיה הייעודי הערבי - כך נודע ל"גלובס". באחרונה קיים הערוץ, בראשותו של לאוניד בלחמן, שורה של פגישות מול גורמים שונים בשוק על מנת לחבור אליהם לקבוצה שתשתתף במכרז שייסגר באוקטובר השנה.

הערוץ דובר הרוסית וערוץ 24 הם שני הגופים היחידים המפעילים בימים אלה ערוצים ייעודיים, מתוך החמישה המתוכננים. לצד ערוץ ערבי, החוק מחייב גם הקמת ערוץ מורשת וערוץ חדשות. מכרזי 3 הערוצים האלה כבר יצאו בעבר אך כשלו, לאחר שהגורמים שזכו בהם בחרו בסופו של דבר שלא להפעיל את הערוצים המדוברים.

כעת הוחלט לצאת בשנית למכרז על הערוץ הערבי, לאחר שבשנת 2004 החליטה הזוכה במכרז, ענני תקשורת, שלא לקחת את הרישיון שבו זכתה מחוסר כדאיות כלכלית. משעוצב מכרז אטרקטיבי מחודש, גם ענני תקשורת בחרה לשוב להתמודדות. אחד המאפיינים העיקריים עד כה של הקבוצות המתגבשות הוא שבמרכזם עומדים אנשי עסקים ואנשי תקשורת מהמגזר הערבי.

בין היתר, המכרז החדש מאפשר הקלות בשידור בשנים הראשונות ואף הקלות בכל הקשור לבעלויות צולבות, ובכך גם נותן לבעלי כלי תקשורת אחרים להתמודד במכרז.

בין הגופים שהודיעו על התמודדות, גם קבוצת פנורמה בראשותו של באסם ג'אבר וחברת אל-ערביה של מוסא חסדייה, שכנראה תחבור לענני תקשורת.

בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9, אישר את הדברים ואמר בתגובה: "ערוץ 9 - הערוץ הייעודי בשפה הרוסית, הוא בעצם הערוץ היחידי שזכה לרישיון של ערוץ ייעודי והצליח. יש לנו ניסיון רב בעבודה בשווקים מגזריים, בעלי תשתית רחבה להפקות כולל הפקת חדשות וכלל שידורים. אנו בוחנים את נושא הכניסה לערוץ ייעודי בשפה הערבית ולא פוסלים את האפשרות להשתתף באחת הקבוצות שמגיעות למכרז".