ראשי רשויות בנגב: לא לפגוע בכי"ל, לחייב אותה לגייס עובדים

פורום ראשי הרשויות בנגב: במהלך השנים האחרונות לא עזרו הטבות המדינה במסגרת חוק עידוד השקעות הון, בהיקף של 38%, למשוך חברות חדשות או מעסיקים גדולים לנגב

הלחץ על הממשלה שלא לפגוע בחברת כי"ל עולה מדרגה. בפגישה שהתקיימה הבוקר (ד') בין נציגי פורום ראשי הרשויות בנגב, רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר-שבע ומאיר כהן, ראש עיריית דימונה, עם מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, בנושא כוונת משרד האוצר להחריג את מפעלי התעשייה הגדולים בנגב ולקצץ באופן משמעותי בהטבות, במסגרת חוק ההסדרים, נתגלעו חילוקי דעות מהותיים.

נציגי פורום ראשי הרשויות בנגב הביעו התנגדות נחרצת להחרגה, עליה לא קבלו תשובות משביעות רצון, דבר שיפגע במפעלי התעשייה היצרניים, בכוונות הפיתוח שלהם ובשכרם של העובדים.

עוד הדגישו, כי במהלך השנים האחרונות לא עזרו הטבות המדינה במסגרת חוק עידוד השקעות הון, בהיקף של 38%, למשוך חברות חדשות או מעסיקים גדולים לנגב.

במהלך הישיבה, הציעו ראש עיריית באר-שבע, דנילוביץ', וראש עיריית דימונה, כהן, למנכ"ל משרד האוצר, חיים שני ולאנשי משרדו, לבטל את ההחרגה ולקצץ באופן אחיד לכלל החברות ולא על בסיס גיאוגרפי.

חלופה אחרת נוספת שהעלו השניים, היא לפעול במשותף מול קברניטי חברת כימיקלים לישראל ולחייבם להשקיע בכל שנה את היקף הקיצוץ המתוכנן, לטובת יצירת מקומות תעסוקה נוספים בנגב ולהרחבת המפעלים.

יו"ר פורום ראשי הרשויות בנגב, רוביק דנילוביץ', שוחח טלפונית עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ועם שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר וקרא להם לא לתת יד לפגיעה במפעלי התעשייה בנגב.

זאת ועוד. הפורום פנה גם אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לעצור לאלתר את כוונת משרד האוצר מלממש את תוכניותיו, שיפגעו באופן חמור בנגב ובתושביו. הפורום ביקש מראש הממשלה להיפגש עמם באופן דחוף.