לראשונה: פועלים שוקי הון נכנסת לתחום המזנין בארה"ב

החברה תשקיע 20 מיליון דולר בקרן השלישית של פרסידיאין קפיטל (Praesidian Capital) ■ על פי תנאי הרגולציה פועלים שוקי הון יכולה להשקיע עד 20% מכספי הקרן

פועלים שוקי הון נכנסת לראשונה לפעילות בתחום המזנין (mezzanine), באמצעות השקעה אסטרטגית בקרן אמריקנית, כך נודע ל"גלובס". זרוע בנקאות ההשקעות והפרייבט אקוויטי של בנק הפועלים תשקיע 20 מיליון דולר בקרן השלישית של פרסידיאין קפיטל (Praesidian Capital). על פי תנאי הרגולציה פועלים שוקי הון יכולה להשקיע עד 20% מכספי הקרן.

פרסידיאן מתכננת להגיע להיקף של למעלה מ-300 מיליון דולר בקרן השלישית, והקרן מיועדת להעמיד הלוואות מזנין לחברות אמריקניות בגודל בינוני. מזנין הוא מימון ביניים שמוענק בדרך כלל כמימון משלים או כחלופה למימון בנקאי. הלוואות מזנין ניתנות לרוב תוך הסתפקות בביטחונות מופחתים, בתמורה לזכות להשתתף ברווחים.

הקרן תורכב משתי קרנות מקבילות - הראשונה עם מינוף והשנייה ללא - והיא צפויה להשקיע במגוון מגזרים ולהתמקד בחברות בעלות תזרים מזומנים חיובי, שיכולות לשרת את החוב. לפי אתר האינטרנט של פרסידיאן, הלוואה טיפוסית שלה נעה בטווח שבין 5 ל-15 מיליון דולר.

פרסידיאן הוקמה ב-2002 ומנהליה הם ג'ייסון דרטל, מי שהיה אחד ממקימי קרן המזנין הראשונה של בלקסטון, וניל מרקס שכיהן בעבר בתפקיד בכיר ב-HSBC. שתי הקרנות הקודמות שלה, בהיקף מצטבר של 402 מיליון דולר, השקיעו בין היתר בחברות מתחומי הטקסטיל, הייעוץ כלכלי, הבריאות והקלינטק. שני בכירי הקרן שהו בישראל בימים האחרונים, ונפגשו עם נציגים של מספר גופים מוסדיים.

"תחום קרנות המזנין הוא מהבולטים בעולם הפרייבט אקוויטי בשנים האחרונות, ועניין המשקיעים בהן התחזק עקב המשבר הפיננסי העולמי", אמר יו"ר בנק הפועלים ופועלים שוקי הון, יאיר סרוסי. לדבריו, הצטרפות החברה לקרן האמריקנית תחזק את מעמדה כמשקיע פרייבט אקוויטי מוביל עם פריסה ורשת קשרים גלובלית.

אמיר אביב, מנכ"ל פועלים שוקי הון, הוסיף כי "מדובר בהשקעה אסטרטגית עבורנו. המודל של הצטרפות לגופים בינלאומיים מתמחים כבר קיים אצלנו בתחום האנרגיה הנקייה עם קרן 'הדסון אנרגיה נקייה', ועתה אנו מיישמים אותו גם בתחום המזנין". עוד לדבריו, החיבור עם גופים בינלאומיים מאפשר לחברה ולמשקיעים מוסדיים בישראל, ליהנות מגיוון תיקי ההשקעות שלהם.