ת"א סיימה שבוע חיובי בעליות: המעו"ף הוסיף השבוע 1.9%

התל-טק עלה ב-0.8% ובלט השבוע בעלייה של 4.4% ■ אלווריון זינקה ב-5.3% ■ הערב יפורסם מדד המחירים לצרכן - צפוי לרשום עלייה של 0.2%-0.3% ■ המחזור היה נמוך והסתכם בכ-1.24 מיליארד שקל

המסחר בתל אביב התנהל היום (ה') באווירה חיובית, והמדדים שטיפסו היום עד 0.8%, סיימו שבוע חיובי בו בלט מדד התל-טק בזינוק של 4.4% והמעו"ף עלה בכ-1.8%. בבורסה של ת"א נהנו גם היום מרוח גבית שהגיעה מהשווקים במדינות המערב, על אף שבמזרח נרשמו ירידות לאחר ההאטה שנרשמה בצמיחה הסינית. בארה"ב פרסם בצהריים בנק JP מורגן דוחות מוצלחים וגם נתוני התעסוקה השבועיים היו מעודדים. המשקיעים בוול סטריט ינסו לרשום היום רצף של 8 ימי עלייה - כך מאותתים החוזים לפני הפתיחה.

המסחר התנהל היום בציפייה לפרסום מדד המחירים לצרכן בשעה 18:30 על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שעל פי הערכות כלכלנים עלה בחודש יוני ב-0.3%-0.2. לעומת חודש מאי, בו הייתה שונות ניכרת בין תחזיות האנליסטים המובילים, שונות שמוסברת באופן מסורתי זה שלוש שנים בסעיף הדיור התנודתי. החודש, טווח התחזיות מצומצם מאוד (בין 0.2% ל-0.3%, כאמור).

לפי הערכות, ההשפעה העיקרית על מדד יוני היא הפחתת מחיר הדלק ב-5% כתוצאה מירידת מחיר הנפט בחודש מאי. כמו כן, מדד יוני הושפע בעיקר מעלייה עונתיות במחירי ההלבשה וההנעלה, עם התעצמות כניסת אופנת הקיץ לחנויות ומהמשך העלייה בסעיף שירותי הדיור (סעיף הדיור) בשיעור דומה לזה שנרשם במאי. בנוסף, ישפיעו גם מחירי הפירות והירקות שהמשיכו לעלות לאחר כניסת פירות הקיץ למדידה, בניגוד להתנהגות העונתית הרגילה.

שטף נתוני המאקרו נמשך היום בארה"ב. כמדי שבוע, בשעה 15:30 שעון ישראל, פורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, אשר רשמו ירידה חדה ל-429 אלף לעומת צפי ל-449 אלף, מ-454 אלף תביעות בשבוע שלפני כן. במקביל פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש יוני, שרשם ירידה של 0.5% בעיקר עקב ירידה חדה במחירי הנפט והדלקים, לעומת צפי לירידה של 0.1%, ובהמשך לקיטון של 0.3% בחודש מאי. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, הצביע על עלייה של 0.1%, בהתאם לציפיות, לאחר גידול של 0.2% במאי. עוד פורסם מדד הניו-יורק אמפייר סטייט לחודש יולי, שרשם צניחה ל-5.1 נקודות ביולי לעומת צפי ל-18 נקודות, מרמה של 19.57 נקודות בחודש יוני.

בנוסף יתנהל המסחר שם בציפייה לפרסום דו"חות גוגל - שבמידה ויהיו חיוביים עשויים לתת זריקת מרץ נוספת לשווקים, בדומה לאלה שהעניקו דו"חות אלקואה ואינטל מוקדם יותר השבוע.

סגל: "מהלך מעל 1,120 נקודות יחשב סימן שורי"

"מדד המעו"ף עלה עד הממוצע הנע ל-200 יום שמחכה לו בסביבות 1,120 נקודות ונבלם מתחתיו. רמת ה-1,120 נקודות הייתה רמת ההתנגדות הגבוהה ביותר שציינתי בעדכון הקודם והבלימה מתחתיה סבירה לפחות לטווח הקצר", כותב הבוקר זיו טכני, המנתח הטכני של "גלובס", הצופה דשדוש בשוק ההון המקומי.

"מהלך מעל 1,120 נקודות יחשב סימן שורי וילמד על סיכוי לעליה נוספת של המדד - מהלך מתחת ל-1,095 נקודות, שם שוכן גם הממוצע הנע ל-21 יום, ילמד על חזרתו של המעו"ף למגמת ירידה. נכון ליום רביעי - סיום המסחר, לא אופתע מסיום שבוע מסחר כשמדד המעו"ף נותר בין הרמות הללו. פריצה של אחת מהן תלמד כאמור על סיכוי למהלך משמעותי בכיוון הפריצה".

הסתיימה השביתה בבינלאומי - סניפי הבנק פתוחים היום

טבע ריכזה עניין, לאחר שהשיקה אמש את הגירסה הגנרית לתרופה לטיפול במיגרנות קשות. ב-12 החודשים שהסתיימו באפריל דיווח ה-IMS כי מכירות תרופת המקור, ה-Amerge הסתכמו ב-59.6 מיליון דולר.

מניית מכתשים אגן נסחרה גם היום בירידות למרות תחזיות אופטימיות של אנליסטים לגביה. בברקליס קפיטל מעניקים למניית החברה המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 24 שקל למניה, גבוה ב-79% ממחיר הבסיס הבוקר בבורסת תל אביב. גם בבנק היפני נומורה (Numora) מעניקים הבוקר מחיר יעד של 24 שקל למניה למכתשים אגן. נזכיר כי אתמול הזהירה ניאופארם, מתחרתה האוסטרלית של מכתשים אגן, כי רווחיה לרבעון המסתיים החודש יסתכמו ב-55-65 מיליון דולר, נמוך בהרבה מהתחזית הקודמת של החברה לרווחים של 80 עד 100 מיליון דולר.

מניית אלווריון בלטה בזינוק חד היום על רקע הודעתה מוקדם יותר השבוע על כניסה גם לתחום ה-‏TD-LTE‏, לצד פעילות ה-‏WiMAX‏ הקיימת שלה. אלווריון מצפה להתחיל בניסויים בטכנולוגיה החדשה ברבעון הראשון של 2011.

המניה הדואלית טאואר זכתה אמש לעוד שבחים בסקירה של בית ההשקעות צ'רדן (Chardan), שקובע כי היא מתומחרת בחסר וממליץ למשקיעים לנצל את ההזדמנות שמחיר המניה בנסיגה בשל המצב בשווקים ו"לתת לכסף לעבוד בטאואר". האנליסט ג'יי סריוואטסה חוזר על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 3.1 דולר - פי 2.1 מעל מחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט.

הבוקר פורסם כי השותפות בתגלית "תמר" מכינות תכנית מגירה למקרה שיחול עיכוב משמעותי באישור תחנת הקבלה היבשתית לקליטת הגז מתמר. על-פי התכנית הנבדקת בימים אלה תחובר תמר הנמצאת 90 קילומטר מערבית לחיפה לאסדת הקידוח של ים תטיס מול אשקלון וממנה יוזרם הגז במערכת ההולכה הקיימת מרחק 40 קילומטר למתקן הקבלה של ים תטיס באשדוד. ים תטיס, בבעלות נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר מספקת גז לישראל מאז שנת 2004 אולם המאגר צפוי להתרוקן לקראת 2014. מועד תחילת ההפקה הרשמי מתמר עומד כיום על סוף 2012.

סניפי הבנק הבינלאומי נפתחו הבוקר מחדש לאחר מה שהוגדר "השביתה הארוכה ביותר במערכת הבנקאית בישראל מאז שנות ה-70". ההנהלה והעובדים הגיעו אמש להסדר בתיווך יו"ר ההסתדרות עופר עיני, במסגרתו ישובו העובדים לעבודה ואילו עיני עצמו ייצג אותם במו"מ מואץ אל מול מנכ"ל הבנק סמדר ברבר-צדיק. יו"ר הוועד פירסם אמש מכתב אופטימי לעובדים בו הוא מצהיר כי "המתווה להסכם קרוב מתמיד". עם זאת, לקוחות בבנק הביעו זעם על השביתה שארכה זמן רב ומנעה מרבים מהם את הגישה לחשבונותיהם - חלקם אף הצהירו על כוונתם להגיש תביעה ייצוגית כנגד הבנק.

פועלים שוקי הון, מקבוצת בנק הפועלים , נכנסת לראשונה לפעילות בתחום המזנין (mezzanine), באמצעות השקעה אסטרטגית בקרן אמריקנית, כך נודע ל"גלובס". זרוע בנקאות ההשקעות והפרייבט אקוויטי של בנק הפועלים תשקיע 20 מיליון דולר בקרן השלישית של פרסידיאין קפיטל (Praesidian Capital). על פי תנאי הרגולציה פועלים שוקי הון יכולה להשקיע עד 20% מכספי הקרן. פרסידיאן מתכננת להגיע להיקף של למעלה מ-300 מיליון דולר בקרן השלישית, והקרן מיועדת להעמיד הלוואות מזנין לחברות אמריקניות בגודל בינוני. מזנין הוא מימון ביניים שמוענק בדרך כלל כמימון משלים או כחלופה למימון בנקאי. הלוואות מזנין ניתנות לרוב תוך הסתפקות בביטחונות מופחתים, בתמורה לזכות להשתתף ברווחים.

[לאתר המעו"ף]