פעילי גרינפיס ניסו לשבש הבוקר את פעילות תחנת הכוח בחדרה

15 פעילים של הארגון הצליחו להיכנס דרך הים למזח הפחם בתחנת הכוח המרכזית של חברת החשמל, "אורות רבין" בחדרה, וניסו לשבש את פריקת הפחם לתחנה ■ כוחות משטרה הוזעקו למקום

כ-15 פעילים של ארגון "גרינפיס" נתפסו הבוקר (ה') כשהם מנסים לשבש את פריקת הפחם לתחנת הכוח המרכזית של חברת החשמל, "אורות רבין" בחדרה, במטרה לשבש את פעילותה של תחנת הכח - כך נמסר בהודעה משותפת של חברת החשמל ומרחב חוף במשטרת ישראל.

הפעילים נכנסו דרך הים למזח הפחם של התחנה, עלו עליו וניסו באמצעים שונים לשבש את הפריקה.

"יחידת הביטחון של חברת החשמל נמנעה משימוש בכוח והזעיקה כוחות משטרה הכוללים את השיטור הימי ואת משטרת חדרה, הנמצאים כעת במקום ופועלים במטרה לעצור את החשודים ולהביאם לחקירה", נכתב בהודעה.

מארגון גרינפיס נמסר: "הפעילים טיפסו על המזח ומשם על עגורני פריקת הפחם שמתנשאים לגובה 45 מטר, הם השתלשלו מן העגורנים בסנפלינג ופרסו שלט ענק ועליו הכיתוב: "הפחם הורג". 2 פעילים של גרינפיס נעצרו ע"י המשטרה בשלב הטיפוס. 4 פעילים נוספים מתבצרים כרגע על העגורנים. בשל נוכחות הפעילים במקום פעולת העגורנים נעצרה. הפעילים דורשים להכריז על ביטול הכוונה להקים תחנת פחם נוספת באשקלון וקוראים ליישם אנרגיה סולארית בישראל".

בארגון מצביעים על דו"ח חדש שפורסם לאחרונה, אשר קובע כי מחירה של תחנת פחם, בחישוב לטווח ארוך, גבוה פי 2 ממחירה של תחנה סולארית - בניגוד לטענות חברת החשמל שגורסת שפחם הוא הדלק הזול והזמין ביותר. "שרי הממשלה מקבלים תמונה מעוותת, כאשר מוצג בפניהם רק מחיר השוק של הפחם, ללא כל העלויות הנלוות. עפ"י הדו"ח, ככל שתחנת כוח מזהמת פחות כך היא גם תעלה פחות בטווח הארוך".