אחרי שנטש את הכדורסל, הטוטו-ווינר עובר לכדוריד

צפוי להפוך לנותן החסות הראשי של הכדוריד במקום בנק יהב, בהסכם המוערך בחצי מיליון שקלים; על-פי ההסכם המתגבש, כל אולמות הכדוריד ימותגו בעיגולי האמצע במדבקות של הטוטו-ווינר

אחרי שהחליט שלא להמשיך את ההתקשרות עם ליגת העל בכדורסל, צפוי הטוטו-ווינר להפוך לספונסר הראשי של הליגה בכדוריד. ל"גלובס" נודע כי מו"מ בין הצדדים מתנהל מזה תקופה ממושכת.

באיגוד הכדוריד מעוניינים למצוא גורם שייקח על עצמו את הליגה, אחרי שהחוזה עם בנק יהב שהסתיים בתום העונה החולפת לא חודש. הבעיה היותר קשה של איגוד הכדוריד היא המצוקה הכלכלית אליה נקלע: רק לאחרונה הצליח האיגוד לצמצם גירעון של כחצי מיליון שקלים באמצעות שורה של צמצומים.

הסיבות העיקריות לקשיים הכלכליים הן ההצלחות המקצועיות, כך למשל ההעפלה של הנבחרת עד גיל 20 לאליפות אירופה בסלובקיה שמוערכת ב-150 אלף שקל בגין היציאה לטורניר והמחנה אימונים שלפני.

הטוטו-ווינר ואיגוד הכדוריד עדיין חלוקים על הסכום. הדרישה הראשונית של איגוד הכדוריד עומדת על 3 מיליון שקלים לעונה, סכום רחוק מאוד ממה שהטוטו-ווינר מוכן לשלם.

עניין שני שטרם נסגר הוא השם של הליגה, אחרי שבמועצת ההימורים הוחלט כי השם "ליגת ווינר" ימתג רק את ליגת העל בכדורגל. על פי ההסכם המתגבש, כל אולמות הכדוריד ימותגו בעיגולי האמצע במדבקות של הטוטו-ווינר, כל תלבושות השחקנים ימותגו בשם הספונסר, ופעולות שיווקיות נוספות.

נכון להיום, הטוטו-ווינר מחזיק בזכויות השמיות לשתי ליגות ספורט בישראל - ליגת העל בכדורגל שתיקרא "ליגת ווינר", ועבורה ישלם כ-63 מיליון שקלים בעונה הנוכחית. הליגה השנייה היא הליגה בכדורסל לנשים, שעבורה צפוי הטוטו-ווינר לחדש את ההסכם לעונה נוספת, אחרי שבעונה שעברה שילם כ-1.4 מיליון שקלים. גם הליגה לנשים, שנקראה "ליגת ווינר לנשים", תעבור מיתוג מחדש ושמה יוחלף.