הסוף למשחקי הכריסמס בפרמיירליג?

בעקבות השחיקה ועייפות השחקנים שבאה לידי ביטוי בכישלונות של הנבחרת, מינהלת הליגה האנגלית שוקלת לבטל את מסורת משחקי חג המולד; גם ביטול המשחקים החוזרים בגביע עומד על הפרק

במסגרת הפקת הלקחים מהמונדיאל האחרון והכושל מבחינת נבחרת אנגליה, תתכנס היום (ה') מינהלת הליגה של הפרמיירליג ותעלה לדיון שתי הצעות מהפכניות.

ההצעה הראשונה היא בנוגע לביטול משחקי הכריסמס המסורתיים, ומיסוד של פגרת חורף, כמקובל בכל ליגות הכדורגל בעולם. ההצעה השנייה מדברת על ביטול המשחקים החוזרים בגביע האנגלי, שהתקיימו עד היום במצב של תוצאת תיקו במשחקים בתום 90 דקות.

המאמן הנוכחי של נבחרת אנגליה, פאביו קאפלו, והשניים שקדמו לו - סטיב מקלארן וסוון גוראן-אריקסון, קראו במספר הזדמנויות לבטל את משחקי חג המולד. לטענתם, השחקנים הגיעו לטורנירים הבינלאומיים הגדולים בקיץ שחוקים ועייפים, בעקבות העובדה שלא נהנו מפגרה באמצע העונה.

מי שיצטרכו להכריע בנושא הן 20 קבוצות הפרמיירליג, כאשר הרוב הדרוש על מנת להעביר את ההחלטות הוא לפחות שני שלישים. השינויים יקבלו תוקף, אם וכאשר, רק החל מעונת 2011/12.

לפני שיסכימו להצביע בעד הרפורמות, יבקשו קבוצות הפרמיירליג לקבל הבטחות כי הכספים אותם הן מקבלות מהסכמי השידור של הליגה לא ייפגעו בעקבות השינויים.