יו"ר רשות השידור לשעבר גביש: "מה שהיה חסר לי יש לגילת - גיבוי"

גילת קיבל היום מנשיא המדינה שמעון פרס את כתב המינוי לחבר מליאת רשות השידור, זאת לקראת מינויו הצפוי ליו"ר הרשות ביום ראשון הקרוב ■ ליו"ר הרשות האחרון, משה גביש, יש מספר טיפים עבור מחליפו

יו"ר רשות השידור האחרון, משה גביש, מברך על מינויו של ד"ר אמיר גילת לתפקיד. הבוקר (ה') קיבל גילת מנשיא המדינה שמעון פרס את כתב מינויו לחבר מליאת רשות השידור, וביום ראשון הקרוב הוא צפוי להתמנות על-ידי הממשלה לתפקיד יו"ר הרשות.

לגביש ולגילת היכרות מוקדמת מאוניברסיטת חיפה, אז גביש שימש כיו"ר הוועד המנהל וגילת ראש מערך ההסברה. "הוא אדם משכיל, רחב אופקים ויצירתי", אומר גביש ל"גלובס", "הוא מחויב לשידור הציבורי, והוא בא לשם כי הוא חושב שזה חשוב. אני חושב שזה מינוי טוב. מה שהיה חסר לי יש לו - וזה גיבוי. אני פרשתי (לפני שנה, ל"א) לאחר שיולי אדלשטיין אמר שמחפשים יו"ר אחר, והאוצר לא יכול היה להתחייב לרפורמה. גילת מגיע בגיבוי מלא, הוא איש נכון שיכול להזיז את הרפורמה".

לדברי גביש, "יש גורמים שפעלו נגד המינוי, כי הם פשוט לא רוצים ועד מנהל ומליאה. נוח להם שכל אחד עושה מה שהוא רוצה לעשות. צריך להשלים את המינויים למליאה בהקדם, ואחרי למעלה משנה אני מקווה שהעסק יזוז מהר מאוד".

לאחר שלגביש נודע על הכוונה למנות את גילת, הוא התקשר להחליף עמו מילות ברכה. "זה תפקיד לא קל, ואם הוא יצליח בו - הוא עשה דבר טוב לעם ישראל ולעצמו", אמר.

* אחת הטענות הן שאין לו את הרקע בניהול גופים כלכליים שהיה לך.

"בתקופה שלי עשינו מינויים בדרג הניהולי - יש סמנכ"לית כוח-אדם מצוינת, סמנכ"ל כספים מצוין. יש לו תמיכה ניהולית מלאה. אולי יש מקום להקים צוות שיטפל ברפורמה, אבל התשתית המנהלית שיש לו היום טובה, והיא תוכל לעזור לו. אין מוסכמה שמנהל צריך לבוא מרקע מסוים, הוא איש טוב".

* אילו טיפים אתה נותן לו?

"הוא צריך להתרכז ב-3 דברים: הניהול השוטף - כי אסור בגלל רפורמה להוריד את הרסן, יישום הרפורמה, והדבר השלישי הוא התוכן. חשוב שזה ייעשה בתיאום עם הרבה גופים חיצוניים, כמו ארגוני היוצרים, למרות שההחלטה תהיה של המליאה. חשוב שהממשלה תמנה למליאה חברים ראויים ולא פוליטיים".

* מה תמליץ לו באשר להתנהלות מול המנכ"ל?

"אין סיבה שההתנהלות לא תהיה תקינה. אצלנו היא היתה תקינה בדרך-כלל. המנכ"ל צריך לכוון את התנהלותו לפי הוועד המנהל".

במהלך הענקת כתב המינוי היום ביקש פרס מגילת כי "כי בתפקידו יפעל לחיזוק ולביסוס השידור הציבורי ולהרחבת תכניו, על מנת שישקף את ההוויה הישראלית".

גילת, נמסר מרשות השידור, הבטיח לנשיא כי "יפעל במרץ לקידום השידור הציבורי ולהשלמת הרפורמה ברשות השידור כבר בעתיד הקרוב, על מנת שרשות השידור תוכל לקדם את האתגרים הרבים העומדים בפניה".