ממצאי חקירת הרשויות בטויוטה: "הנהגים אשמים בתאונות"

כך עולה מחקירת משרד התחבורה האמריקני בנושא הריקול של טויוטה, אשר תוצאותיה נחשפו ב"וול סטריט ג'ורנל" ■ "הבלמים לא היו מעורבים בעת התאונה" ■ "חלק מהנהגים התבלבלו ולחצו על הגז במקום על הברקס"

מגלגלים את האחריות אל הנהגים: "ככל הנראה, הנהגים הם האשמים ברובם המכריע של האירועים שנחקרו" כך עולה מחקירת משרד התחבורה האמריקני בנושא טויוטה, אשר תוצאותיה נחשפו ב"וול סטריט ג'ורנל".

במשרד התחבורה בחנו עשרות נתונים מכלי רכב של טויוטה אשר היו מעורבים בתאונות דרכים בהן נטען כי התרחשה האצה פתאומית, ומהממצאים עולה כי המשנקים היו פתוחים לרווחה וכי הבלמים לא היו מעורבים בעת התאונה, כך על פי אנשים המקורבים לממצאים.

התוצאות הראשוניות מצביעות על כך שחלק מהנהגים שדיווחו על איבוד שליטה על רכבי הטויוטה או הלקסוס שלהם, לחצו בטעות על הגז בעוד שבכוונתם היתה ללחוץ על הברקס.

אך הממצאים, המהווים חלק מחקירה פדראלית נרחבת שנמשכת על הריקולים שביצעה טויוטה, אינם פותרים את יצרנית כלי הרכב משתי האשמות ידועות בעניין האצה פתאומית בכלי הרכב. המקרה של "הדוושה הדביקה" בה דוושת הגז אינה חוזרת למצבה האידאלי. והשטיחים אשר עלולים לגרום להיצמדות דוושת הגז לרצפת הרכב.

הממצאים של רשות הבטיחות בדרכים הלאומית בארה"ב כוללים דוגמאות לדיווחים בהם נהגים ברכבי טויוטה אמרו כי דוושת הברקס היו מוגבלות ולא הצליחו לעצור את המכוניות מלהאיץ ולבסוף להגיע למצב של תאונה.

הממצאים הראשוניים עולים בקנה אחד עם המחקר שנערך ב-1989 והיה במימון ממשלתי ובו נבחנו תלונות על האצה פתאומית ברכבי הסדן אודי 500 וגם אז נמצא כי האשמים באותן טעויות היו הנהגים.

הממצאים תומכים בעמדתה של טויוטה אשר טענה כי הדיווחים על האצה פתאומית בהם היו מעורבות מכוניותיה, לא נגרמו בשל תקלה אלקטרונית במחשבי השליטה של מערכות המכונית, כפי שטענו מספר יועצי בטיחות ומספר גדול של עורכי דין. יותר מ-100 איש תבעו את טויוטה בגין תאונות שלדבריהם קרו בשל תקלה במערכות האלקטרוניות של כלי הרכב.