הרשות השנייה תעניק הטבות במאות אלפי שקלים לרדיו האזורי

ההטבות הן במקביל לתהליך של הגבלת התוכן השיווקי ברדיו ■ במסגרת ההטבות יהנו התחנות מהפחתה של כ-30% מדמי הזיכיון וכן מהקלות משמעותיות באגרות התדרים

בעוד הרשות השנייה מתכננת שורה של צעדים מגבילים בכל הנוגע לתוכן שיווקי ברדיו האזורי, היא מעניקה לתחנות הרדיו גם "גזר": במפגש שהתקיים השבוע בין נציגי תחנות הרדיו האזוריות ובין הרשות השנייה הודיעה הרשות כי תעניק הפחתה של כ-30% מדמי הזיכיון שכל אחת מהן תיאלץ לשלם מדי שנה. משמעות הדבר היא הנחה של מאות אלפי שקלים מדי חודש לכל אחת מהתחנות.

כמו כן הודיע מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, כי הזכייניות של הרדיו האזורי צפויות ליהנות בקרוב מהקלות משמעותיות באגרות התדרים שהן משלמות.

נושא אגרות התדרים מטריד רבות את תחנות הרדיו, שכן בתחום זה קיימים אי-סדרים. זאת לאור העובדה שפריסת המשדרים של הזכייניות לעתים נכפית עליהן, ולא אחת תדריהן מופרעים. כמו כן, תחנות שונות מפעילות תדרים מפוצלים. באחרונה קיימה הרשות השנייה שימוע בנושא.

בפגישה מחו התחנות על הכוונות של הרשות לערוך שינויים בתחום הפרסום בתחנות, ובכלל זה הגבלה על פרסום אלכוהול ועל תוכן שיווקי בתוכניות, למרות שזה אסור היום לחלוטין.

סמירה הבטיח כי השימוע ייערך בצורה עניינית.

מהרשות השנייה נמסר כי "הנהלת הרשות קיימה מפגש מקצועי עם מנהלי תחנות הרדיו לעדכון וקידום נושאים שוטפים. בדיון נמסר להם על דרישות הרשות לעמוד בכללים כנדרש, לצד קיום שימועים ופתיחת דיאלוג להסדרת תחומים שהצטברו בעיות לגביהם.

"כמו כן, נמסר למנהלים על תיקון תקנות הכספים לעניין דמי זיכיון הנגזר מהתייעלות הרשות השנייה בשנים האחרונות, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בטלוויזיה בעקבות הסדר ערוץ 10 וכעת בתחום הרדיו. מדובר על הפחתה של כ-30%.

"בנוסף, נמסר על בדיקה וטיפול בנושא אגרות התדרים מול משרד התקשורת. הדיון התקיים באווירה חיובית ויעילה".