NVCA: גיוסי הקרנות בארה"ב נחתכו לחצי ברבעון השני

איגוד קרנות ההון סיכון האמריקני בשיתוף עם חברת המחקר תומפסון רויטרס: ברבעון השני של השנה 38 קרנות גייסו 1.9 מיליארד דולר, ירידה של 49% במונחים כספיים בהשוואה לרבעון הראשון

בתקופה הזו, שהמיתון הוא זיכרון קרוב והשגשוג קיים בעיקר בבורסה, טבעי למצוא נתונים מעורבים, כאשר מתפרסמים מחקרים אופטימיים, שמלמדים על התאוששות לכאורה, לצד כאלו שמציגים תמונת מראה, פסימית בהרבה.

נתוני גיוסי ההון של קרנות הון סיכון ברבעון השני של השנה, שפרסם השבוע איגוד קרנות ההון סיכון האמריקני, ה-NVCA, בשיתוף עם חברת המחקר תומפסון רויטרס, שייכים לקטגוריה השנייה. מהנתונים עולה כי הרבעון שחלף, מהווה שיא שלילי של שבע שנים מבחינת גיוס כספים לקרנות ההון סיכון.

לפי הדו"ח, ברבעון השני של השנה 38 קרנות גייסו 1.9 מיליארד דולר, ירידה של 49% במונחים כספיים בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, אז 38 קרנות הון סיכון גייסו 3.7 מיליארד דולר.

מרק האסן, נשיא ה-NVCA, ניסה למצוא את הסיבות לרבעון הגרוע: "חוסר ודאות כלכלית גרמה למשקיעים מוסדיים ולקרנות הון סיכון לא להשקיע או לגייס. נראה שההססנות הזו תמשיך ב-2010.

"פעילות אקזיטים טובה, בעיקר בתחום המיזוגים והרכישות, תוכל לשנות את המצב. עם זאת, מספר הקרנות שמחכות עם גיוסי ההון הולך וגדל ויכול להיווצר שוק צפוף מדי ב-2011 ואף אחר-כך".

מתוך הקרנות שהצליחו לגייס הון ברבעון השני של השנה, אפשר למצוא 12 קרנות חדשות ו-26 קרנות המשך. הקרן שהצליחה לגייס את ההון הרב ביותר הייתה ונרוק, שגייסה 325 מיליון דולר. ונרוק משקיעה גם בחברות טכנולוגיה ישראליות.

בישראל יש שורה של קרנות הון סיכון, שמחכות על הגדר לרגע שבו יוכלו לצאת לגייס הון חדש. נראה שרובן ייאלצו להמשיך ולהמתין לזמנים טובים יותר.