חברת ביוקנסל שוקלת גיוס של 10 מיליון דולר בוול סטריט

ביוקנסל הוקמה בשנת 2004, והיא מפתחת תרופות לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, הלבלב והשחלות ■ כלל תעשיות ביוטכנולוגיה מחזיקה 18.6% מהמניות ■ מנכ"ל החברה, אורי דנון, נמצא בימים אלה בארה"ב

האם חברת ביוקנסל (BioCancell) הירושלמית תצטרף בקרוב לרשימת החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט? ל"גלובס" נודע כי החברה, שמפתחת תרופות לטיפול בסוגים שונים של סרטן, בוחנת את האפשרות לבצע הנפקה בארה"ב במהלך 2010.

מנכ"ל החברה, אורי דנון, נמצא בימים אלה בארה"ב, ונפגש עם נציגים של מספר בתי השקעות לקראת בחירת החתמים שילוו את ההנפקה, אם וכאשר תצא לפועל. עוד נודע ל"גלובס", כי היקף הגיוס המתוכנן צפוי להגיע עד ל-10 מיליון דולר.

חברת ביוקנסל הוקמה בשנת 2004, והיא מפתחת תרופות לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, הלבלב והשחלות, על בסיס גילוי של המייסד והמדען הראשי של החברה, פרופ' אברהם הוכברג. כחוקר באוניברסיטה העברית, הוכברג גילה גן מסוים - H19 שמו - אשר מופיע רק אצל עוברים, ואילו אצל מבוגרים הוא מופיע רק בתאי סרטניים. כך ניתן לאבחן את המחלה, וגם לטפל בה ישירות באמצעות רעלן שפוגע בתא הסרטני.

בתחום שלפוחית השתן, ביוקנסל נמצאת כיום בשלב II של הניסוי הקליני, ובשתי האינדיקציות הנוספות - בשלב מוקדם יותר של הניסוי הקליני, שלב I/IIa. ככל הנראה, תוצאות הניסוי בתחום הלבלב יפורסמו עוד לפני ההנפקה המתוכננת, ואם הן יהיו חיוביות הן עשויות לשפר את מעמדה של ביוקנסל בהנפקה.

ביוקנסל נסחרת בתל-אביב לפי שווי שוק של 44 מיליון שקל, ובקופתה היו בסוף הרבעון הראשון 8 מיליון שקל. רואי החשבון של החברה גם הצמידו לה הערת "עסק חי", כך שהצורך של החברה בגיוס נוסף הוא ממשי.

אגב, לביוקנסל יש כבר קשר עקיף למסחר בארה"ב: אחת מבעלי המניות שלה היא חברת טיקרו (סימול: TIKRF.OB). טיקרו התפצלה מתוך אורכית (ORCT), והפכה לשלד בורסאי שהשקיע ב-2008 בביוקנסל. כיום מחזיקה טיקרו ב-3.9% מביוקנסל.

מכל מקום, אם ההנפקה המתוכננת בארה"ב תתבצע, היא תהפוך את ביוקנסל לחברה ציבורית בוול סטריט, ולא באמצעות שלד. בעלת מניות נוספת בביוקנסל היא כת"ב (כלל תעשיות ביוטכנולוגיה), שמחזיקה 18.6% מהמניות.