אלביט מערכות בדרך לרכישת מיקאל: הציעה לקנות את ITL

הצעת רכש לחברה הבת המייצרת מערכות לראיית לילה, נעשתה בפרמיה של 15% על מחיר השוק

אלביט מערכות סיפקה היום את יריית הפתיחה בדרכה לרכוש שליטה מלאה בתאגיד הביטחוני מיקאל, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" לפני מספר שבועות. אלביט יצאה בהצעת רכש מלאה לבעלי מניות ITL, חברה-בת של מיקאל, במטרה למחוק אותה מהבורסה. ההצעה היא בפרמיה של 15% לעומת מחירה בפתיחת המסחר, המשקף לחברה שווי של 19 מיליון דולר.

בניגוד לרכישות אותן ביצעה אלביט בעבר, בהן סיכמה עם בעלי השליטה בחברה על רכישתה ורק לאחר-מכן יצאה בהצעת רכש למניות הציבור, באלביט בחרו הפעם לנקוט בדרך ההפוכה. כנראה שהסיבה לכך היא החשש שדיווח על סיכום לרכישת מיקאל, יעלה את המחיר אותו אלביט תצטרך לשלם עבור מניות הציבור בחברה-בת ITL.

אלביט מציעה לרכוש את אחזקות הציבור ב-ITL, שעומדות על 15.19% ממניות החברה, במחיר של 5.85 שקל למניה. אם הרכישה תושלם במחיר זה, תשלם אלביט לבעלי המניות הציבור 11 מיליון שקל. בדו"ח הצעת הרכש, מציינת אלביט כי המחיר הממוצע בו נסחרה מניית ITL בשנה האחרונה, עומד על כ-6.64 שקל למניה, גבוה ב-13.5% ביחס למחיר אותו הציעה אלביט.

השוק מעריך שהמחיר יעלה

מלבד זאת, נמצאת כעת ITL במו"מ למכירת אחזקותיה (57%) בחברת האלקטרו-אופטיקה האמריקאית Fraser-Volpe, לפי שווי מוערך של 16-18 מיליון דולר. כנראה שגם השוק מעריך שאלביט תעלה את המחיר, היות ומניית ITL סיימה את יום המסחר בעלייה של 16.6% למחיר של 5.93 שקל למניה, הגבוה מהמחיר אותו הציעה אלביט.

מועד הקיבול להצעה הינו ה-4 לאוגוסט, ובדו"ח הצעת הרכש, אותו הגישה החברה-בת של אלביט, אל-אופ, מצוין כי אם לא תשיג את שיעור ההיענות המינימלי הדרוש, לא תבצע רכישה של המניות בגינן ניתנו הודעות קיבול. על-פי ההליך הפורמלי צפוי דירקטוריון ITL להתכנס בקרוב ולהוציא הודעה אם הוא ממליץ לבעלי המניות מהציבור להיענות להצעת הרכש, להתנגד לה, או שאינו מביע עניין.

ITL עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים אלקטרוניים ואופטיים, בעיקר לראיית לילה, בדגש על מוצרים שמיועדים ללוחמת חי"ר מתקדמת, כוחות מיוחדים ולוחמה בטרור. מוצריה כוללים בין היתר אפודי מגן, אמצעים לראיית לילה ומערכות בקרת אש, והיא מחזיקה במספר חברות-בנות בארה"ב, גרמניה והודו. בחברה מועסקים היום כ-150 עובדים, מתוכם כ-110 בישראל והיתר בחברות-בנות ושותפות בחו"ל.

במידה שהצעת הרכש תושלם, תצטרך אלביט לרכוש מהציבור את יתרת האג"ח ההמירות שנמצאות במחזור. ITL הנפיקה ביולי 2005 אג"ח המירות צמודות למדד בהיקף של 50 מיליון שקל, המשלמות ריבית של 4% ונפרעות בחמישה תשלומים שווים, בין השנים 2007-2011.

בסוף החודש, עוד טרם מועד התוקף של הצעת הרכש של אלביט, תשלם ITL למחזיקים את תשלום הקרן והריבית הרביעי, בהיקף של 12 מיליון שקל. לצורך תשלום זה, לוותה החברה מהחברה-האם, מיקאל, 3 מיליון דולר, אשר מצידה לקחה הלוואה Back To Back מחברה-בת של אלביט, אותה היא התחייבה להחזיר בתשלום אחד במארס 2011.