למעלה מ-500 איש צעדו למען שחרור שליט בדרום אפריקה

הקהילה היהודית וכן תומכים נוצרים בישראל ניצלו את תשומת הלב התקשורתית במדינה כדי לקיים עצרת מול הפרלמנט בקריאה לשחרר את גלעד ■ הגישו מזכר רשמי למשרד החוץ במדינה בקריאה להתערב בנושא

למעלה מ-500 איש צעדו היום (ו') בשעות הצהרים ברחוב הראשי של קייפטאון, בירתה הפרלמנטרית של דרום אפריקה, וקיימו עצרת מיוחדת בקריאה להתערבות דרום אפריקה במאמצים לשחרורו של החייל גלעד שליט וכן בקריאה לאפשר לארגון הצלב האדום לבקר אותו ברצועת עזה.

ההפגנה, שאורגנה על ידי תנועות הנוער במדינה וראשי הקהילה היהודית, נועדה לנצל את תשומת הלב התקשורתית המופנית בעת האחרונה לדרום אפריקה בשל אירועי גביע העולם בכדורגל שהתקיימו שם.

"במסגרת ההפגנה קיימנו טקס מיוחד שבו הוגש מזכר רשמי בשם כל הארגונים היהודיים למשרד החוץ הדרום אפריקאי בו אנחנו קוראים להם לפעול בנחישות להביא לשחרורו של גלעד", סיפר יוסי אשד, שליח הסוכנות היהודית בדרום אפריקה. "האירוע זכה גם לתשומת לב תקשורתית רבה וכתבים הגיעו להנציח את רגע מסירת המזכר".

"האווירה הייתה יוצאת דופן", סיפר ל"גלובס" עומר קלדרון, שליח ישראל לקהילה היהודית בעיר. "למעלה מ-200 בני נוער הגיעו להפגנה והצטרפו לפעילים למען ישראל יהודים ולא יהודים בקריאה נרגשת למען שחרורו של שליט. יותר מ-300 חולצות עליהן נכתב "גלעד עדיין חי" חולקו והקהל שר שירים כמו 'עוד יבוא שלום עלינו', 'עם ישראל חי' ו'יחד' בעברית - את האירוע סיימנו בשירת התקווה מול בניין הפרלמנט".

על השלטים שהונפו במסגרת ההפגנה, בה נטלו חלק גם ארגונים נוצרים למען ישראל וכן אזרחי דרום אפריקה שביקשו להביע הזדהות עם המדינה, נכתב בין היתר "זכויות אדם לכל - למה לא לגלעד?".