אחרי תשואה של כ-5.5% בשבוע - אקסלנס מציע 2 מניות נוספות

אקסלנס ממליצים השבוע לקנות את מלאנוקס ולמכור את דסק"ש ■ בשבוע שעבר המליצו בבית ההשקעות לקנות את בז"ן, שטיפסה 6.1% בשבוע החולף ולמכור את פריגו, שעלתה 0.5%

בפתחו של שבוע מסחר מקוצר חדש, בוחרים היום (א') באקסלנס נשואה, במסגרת מדור "מניה לקנות ומניה למכור", להמליץ לקנות את מניית מלאנוקס .

מורן נחשוני, אנליסט מחלקת מאקרו ואסטרטגיה מציין כי החברה ממשיכה במסורת של צמיחה מהירה מהתחזיות והעלאת הנחיותיה לגבי הרבעונים הבאים וכבר יצרה מסורת של להכות את תחזיותיה בכל רבעון. למלאנוקס קופת מזומנים דשנה, המהווה כרבע משוויה, ללא חוב ותזרים שוטף חזק אשר יאפשרו לה לצמוח גם בעזרת רכישות כאשר תמצא את החברה הראויה. נחשוני מזכיר כי לאחרונה הביע מנכ"ל חברת הענק אורקל את אמונו בתחום האינפיניבנד בו מלאנוקס מובילה, מה שעשוי להביא לגידול ניכר בצבר ההזמנות שלה בעתיד.

בצד המכירה, בוחר נחשוני להפנות מבט לדיסקונט השקעות . על פי נחשוני, לחברה ישנה מסורת של חלוקת דיבידנד אגרסיבית ועל כן היא מתאימה למשקיעים אשר מחפשים חשיפה למשק הישראלי בעיקר ותשואת דיבידנד נאה. עם זאת, כחברת אחזקות לדסק"ש אין פעילות עצמאית והיא נסחרת בהשוואה להתפתחויות בחברות הבנות שלה, כאשר לחברה עצמה ישנן עלויות מטה. לכן, בדרך כלל חברות אחזקה נסחרות בדיסקאונט מול החברות המוחזקות.

לדעת נחשוני, כיום המצב הוא שדסק"ש דווקא נסחרת בדיסקאונט נמוך לעומת שווי החזקותיה, כך שבמצב הנוכחי ישנה העדפה להחזקה ישירה של חברות הבנות. מלבד זאת, רואה נחשוני בעייתיות במספר חברות בנות של דסק"ש, כמו סלקום (אשר סובלת מהידוק הרגולציה בתחום הסלולר), או כור, שמחזיקה במכתשים אגן אשר ביצעה לאחרונה רכישה שנויה במחלוקת ובנק קרדיט סוויס אשר סובל מהשתייכותו למגזר הבנקאות העולמי.

נציין כי בשבוע שעבר המליץ נחשוני לקנות את בז"ן ולמכור את פריגו . מבדיקה שערך "גלובס" בשבוע החולף עולה כי מניית בז"ן עלתה 6.1% ומניית פריגו עלתה ב-0.5%. עוד נזכיר כי מדד ת"א 100 טיפס בשבוע החולף ב-2.03%, כך שבז"ן הניבה תשואת יתר על השוק ופריגו תשואת חסר.