חרם על הטורקים? לא ממש: היצוא מישראל לטורקיה צנח ב-23% ביוני - היבוא נותר יציב

נתוני הלמ"ס ליוני מוכיחים כי האיומים בחרם ישראלי על מוצרים מטורקיה - כמו גם איומי רשתות השיווק כי יפסיקו לייבא מוצרים טורקיים - לא עומדים במבחן המציאות ■ טורקיה: טוב לנו בלי תיירים מישראלגל פריצות של האקרים טורקיים

היצוא הישראלי לטורקיה צנח בחודש יוני ב-22.6% והסתכם ב-117.9 מיליון דולר, לעומת 152.4 מיליון דולר בחודש מאי - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (א').

חודש יוני היה החודש המלא הראשון לאחר ההשתלטות על המשט לעזה, שהתרחשה ב-31 במאי, אשר אחריה חלה הידרדרות ביחסי ישראל-טורקיה.

הדיבורים על חרם ישראלי על מוצרים מטורקיה, כמו גם איומי רשתות השיווק כי יפסיקו לייבא מוצרים המיוצרים בטורקיה, אינם עומדים לפי שעה במבחן המציאות. נהפוך הוא - לפי הנתונים שפורסמו היום, בעוד שהיצוא הישראלי לטורקיה צנח בחודש יוני, היבוא ירד בשיעור מתון של 1.4% בלבד (בהשוואה למאי) והסתכם ב-152.5 מיליון דולר.

נתוני הלמ"ס מראים גם כי היצוא הישראלי לשבדיה לא נפגע כלל בחודש יוני, למרות החרם שהכריז איגוד עובדי הנמלים בשבדיה בין ה-15 וה-24 ביוני. כזכור, עובדי הנמלים סירבו לפרוק סחורות ישראליות במחאה על פעולת ההשתלטות על המשט לעזה. הארגון אף קרא לאיגודים נוספים בשבדיה להצטרף להחרמת סחורות המגיעות מישראל.

כעת, בשלב הסיכומים, ניתן לראות כי היצוא הישראלי לשבדיה הסתכם ב-12.1 מיליון דולר בחודש יוני, גבוה ב-21% לעומת 10 מיליון דולר בחודש מאי.

גם הקריאות לחרם על רשתות שבדיות כדוגמת איקאה ו-H&M נשארו "על הנייר", שכן היבוא משבדיה הסתכם בחודש יוני ב-51 מיליון דולר, בדומה לחודש מאי.