מחסני כמעט חינם משלימה את רכישת השליטה ב"תנובת הדרום"

זאת תמורת 3.2 מיליון שקל ■ ‎האחים עדי ורני צים החזיקו עד כה 70% מחברת שיווק הירקות ■ העסקה באה לאחר חילוקי דעות עם השותף, שטוען: "הם ניסו להוציא אותי עם הזנב בין הרגליים" ■ כמעט חינם: "אנו מנועים מלהגיב"

רשת מחסני כמעט חינם רוכשת את חלקו של שותפה בחברת סיטונאות "תנובת הדרום" תמורת 3.2 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

חברת סיטונאות תנובת הדרום היא חברה לשיווק פירות וירקות שנוסדה על-ידי משה מחלוף לפני כ-9 שנים ופעילותה נעשית מבית שרון שליד גדרה. לפני כשנה וחצי נכנסה רשת מחסני כמעט חינם שבבעלות האחים רני ועדי צים לשליטה בחברה.

לדברי מחלוף, הוא העניק לאחים צים 70% ממניות החברה ללא תמורה כספית. "העסק היה שלי. על סמך זה שהם נכנסים בשותפות ונותנים את השיווק שלהם, הסכמתי לוותר על 70%. ההסכם היה שכל החנויות שלהם יקנו רק דרכנו", הוא אומר ל"גלובס".

בשנה וחצי האחרונות אכן שימשה החברה כספק הבלעדי של הירקות והפירות ברשת מחסני כמעט חינם. לדברי מחלוף, מחזור מכירות החברה עמד על 10 בחודש מיליון שקל ועל כ-120 מיליון שקל בשנה. שני שליש ממכירות החברה היו לרשת מחסני כמעט חינם, והיתר ללקוחות פרטיים.

בתקופה האחרונה החלו להתגלע חילוקי דעות בין הצדדים. "אחרי שנה וחצי של פעילות, הם החליטו לבלוע את העסק כולו. הם ראו שהעסק כדאי בשבילם, ובהתחלה הם רצו להוציא אותי עם הזנב בין הרגליים", טוען מחלוף. "בהתחלה הם עשו את ההצגות שכאילו הם רצו לקנות את העסק אבל באו לא בשיטה ישירה. אמרו 'אם לא, אז אנחנו נסגור, נפרק את העסק'. כשהבינו שלפי ההסכם הם לא יכולים לפרק את העסק, אז הם נכנסו למשא-ומתן ורכשו את החלק שלי".

בראיון שהעניק רני צים ל"גלובס" לפני כשנה, ביוני 2009, הוא התייחס לשותפות בחברת הירקות. צים טען כי אין לו חשש שקמעונאים לא יקנו סחורה מהחברה בשל העובדה שהוא כמתחרה, בעל השליטה בה. "אני חסין. החברה שקנינו מחזיקה את עצמה ויותר רק בפעילות של כמעט חינם. כל מי שירצה לבוא ולהצטרף לחגיגה - זה בונוס, לא מעבר לזה. החברה מגלגלת היום 150 מיליון שקל, והרשת שלנו תיקח אותה למחזורים של 400 ומעל ל-500 מיליון בשנים הקרובות".

הרשת מונה היום 20 סניפים, ומחזור מכירותיה השנתי מוערך ב-800 מיליון שקל. הרשת נערכת בימים אלה להנפקה בבורסה, והיא אף הגישה תשקיף לרשות לניירות ערך, שטרם פורסם.

רני צים מסר בתגובה: "הרשות לניירות ערך אוסרת על כל פרסום בידיעה שקשורה למחסני כמעט חינם, ואי לכך אנחנו לא מגיבים ולא מאשרים שום ידיעה עד להודעה חדשה".