אלשיך אישרה את מכירת "אמינות" לחברת "השמירה" ב-9.4 מיליון שקל

בכך קיבל ביהמ"ש את בקשת המנהלים המיוחדים של "אמינות" ודחה את התנגדות דוד בבאי, אחד מבעלי המניות בחברה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר בשבוע שעבר (ה') את מכירת פעילות חברת האבטחה "אמינות מוקד ארצי (1978)", לחברת "השמירה", בתמורה ל-9.4 מיליון שקל.

בכך קיבל בית המשפט את בקשת המנהלים המיוחדים של אמינות ודחה את התנגדות דוד בבאי, אחד מבעלי המניות בחברה, למכירה.

"לא ניתן לקבל את טענותיו של בבאי נגד המכירה, הן בשל פקפוק ובעייתיות רבה במישור העובדתי של טענותיו, ועוד יותר מכך במישור המשפטי - קרי, הצבת תשתית שדי בה כדי למנוע את המכירה", כתבה השופטת ורדה אלשיך במסגרת החלטתה לאשר את בקשת המנהלים המיוחדים למכירת החברה.

בפברואר 2010 נתנה אלשיך צו פירוק לחברת אמינות ומינתה כמנהלים מיוחדים לנכסי החברה את עוה"ד ארז חבר ממשרד עמית, פולק מטלון ושות' ושאול קוטלר ממשרד קוטלר הררי.

בניגוד למקרה הקלאסי בו ניתן צו פירוק בשל חדלות פירעון של חברה, צו הפירוק ניתן הפעם בגין סכסוך מתמשך בין בעלי המניות של החברה, דוד ואבי בבאי, שגרם לשיתוק של החברה.

במשך מספר חודשים הופעלה אמינות כעסק חי על-ידי המנהלים המיוחדים. במקביל, קודם הליך למכירת החברה כעסק חי לצד ג', והחל משא-ומתן עם מספר גורמים בענף.

בסופו של דבר הוגשה לבית המשפט בקשה לאישור מכירת פעילות החברה לחברת השמירה, בתמורה לסך של 9.4 מיליון שקל. דוד בבאי הגיש כאמור התנגדות למכירה זו, והעלה טענות שונות כנגד המנהלים המיוחדים והליך המכר, ובין היתר טען כי ערך החברה צפוי לעלות באופן משמעותי בעתיד, וכי התמורה שהתקבלה אינה משקפת את ערכה של החברה, אך בית המשפט דחה כאמור את טענותיו.

אמינות היא אחת החברות הוותיקות ביותר בארץ למתן שירותי מוקד וביטחון.
קודם לאישור בית המשפט, התקבל גם אישור מטעם הממונה על ההגבלים העסקיים לעסקה.