בכיר בפיקוח על הבנקים עובר לבנה"פ אחרי תקופת צינון סמלית

בתוך כך מתחיל איוש תפקידי הסמנכ"לים בכאל ■ גיל טופז מבנק הפועלים ישמש סמנכ"ל ניהול סיכונים

עו"ד אמיר בכר, היועץ המשפטי של הפיקוח על הבנקים, עבר לתפקיד קצין ציות ראשי בבנק הפועלים ויהיה אחראי בין השאר על הטיפול בהלבנת הון. בבנק ישראל עסק בכר ברפורמת העמלות ותיאם את עבודת הפיקוח על הבנקים מול ועדות של הכנסת. בכר הצטרף לאחרונה לבנק הפועלים לאחר תקופת צינון של ארבעה חודשים.

בשנים האחרונות הפכו יחידות הציות בעולם לגורמים חשובים בבנקים המרכזים במסגרתם את כל אמצעי הפיקוח והבקרה והעבודה מול הרגולטור. במסגרת שינוי ארגוני הנערך בבנק הפועלים נבנה לבכר תפקיד חדש בבנק, קצין ציות ראשי (Chief Compliance Officer), שירכז תחתיו את כל תחום הציות, טיפול בדיווחים על הלבנת הון והטמעת ההנחיות בבנק, וכן את העבודה מול חבריו לשעבר בבנק ישראל בנושאים אלו.

"לא חלה תקופת צינון ע"פ חוק"

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי למרות שעל עובדי הבנק לא חלה חובת צינון, נקבעה לבכר תקופת צינון של חודשים ספורים: "על אמיר בכר לא חלה תקופת צינון מכוח החוק. בעת פרישתו מהבנק ישראל מילא בכר תפקיד של מנהל יחידה בפיקוח על הבנקים, תפקיד ניהולי בדרג ביניים. במסגרת תפקידו, עסק ברגולציה הנוגעת לכל הבנקים כמקשה אחת, בלי יכולת להעניק זכות לבנק מסוים וללא חשיפה למידע שעלול לפגוע בבנק כלשהו. עם זאת, בנק ישראל סבר שמן הראוי שבכר ייקח על עצמו, באופן וולנטרי, תקופת צינון של ארבעה חודשים, וכך אכן עשה".

בתוך כך מתחיל איוש תפקידי הסמנכ"לים בכאל. נודע כי גיל טופז מבנק הפועלים מונה לתפקיד סמנכ"ל ניהול סיכונים בכאל. המינוי לא פורסם רשמית כיוון שטרם התקבל אישור בנק ישראל. טופז, שהיה בכיר באגף אשראי קמעונאי ומשכנתאות בחטיבה הקמעונאית של הפועלים, יחליף בכאל את רונית פרוכטמן שעוזבת בעקבות הכשלים בניהול סיכוני הסליקה באינטרנט שנמצאו בכאל. עוד יוחלפו בכאל סמנכ"ל השיווק רונן גלפרין וסמנכ"ל הכספים שחר שגיב. במקום גלפרין מונה אבי צימרמן לשעבר סמנכ"ל ומנהל השיווק של הראל ולפני כן סמנכ"ל השיווק והמכירות של לאומי קארד.