"רגע היסטורי": אמדוקס ו-AT&T יקימו מרכז חדשנות בישראל

החברות קוראות לסטארט-אפים מקומיים להצטרף ■ דב בהרב: "זיהינו שיש עובדים ואנשים חכמים גם מחוץ לאמדוקס" ■ המרכז יהיה מוקד לשת"פ שיאפשר לחברות מקומיות לפתח מוצרים יחד עם AT&T

"רגע היסטורי", כך בחר היום נשיא ומנכ"ל אמדוקס , דב בהרב, לתאר את היוזמה החדשה של ענקית התקשורת האמריקנית AT&T, להקים יחד עם אמדוקס מרכז חדשנות - מוקד לשיתופי פעולה, שיאפשר לחברות מקומיות לפתח ביחד ועבור AT&T מוצרים ופתרונות.

כחלק מתוכנית שנקראת "לחשוב מחדש על האפשרי" (Rethink possible), החליטה AT&T להקים שלושה מרכזים (שניים בארה"ב ואחד בינלאומי בישראל) עם שלוש שותפות אסטרטגיות - אריקסון, אלקטל-לוסנט ואמדוקס. שתי החברות לא מפרטות כמה כסף יושקע בהקמת המרכז בישראל או כמה עובדים יועסקו בו, אך לדברי בהרב ובכירי AT&T שהגיעו לישראל, הפעילות כבר החלה, והמטרה היא לפעול באופן מלא עוד לפני סוף השנה.

אמדוקס מספקת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה), ניהול ושירות לקוחות לספקיות תקשורת, והיא נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של 5.8 מיליארד דולר. הקמת מרכז החדשנות נועדה לקדם שיתוף פעולה עם יצרני מכשירים, מפתחי אפליקציות ויצרני ציוד רשת, על מנת להאיץ את פיתוח הדור הבא של אפליקציות פס רחב למכשירים ניידים ונייחים.

שתי החברות קוראות היום לסטארט-אפים מישראל לפנות אליהן ולעבוד איתן. "זיהינו שיש עובדים ואנשים חכמים גם מחוץ לאמדוקס", אמר בחיוך בהרב, "לכן פיתחנו תוכניות לעבוד עם חברות סטארט-אפ, ולאפשר להן לצמוח באמצעות פרויקטים משותפים או השקעה בהן".

מוקד פעילות עיקרי במרכז החדשנות יהיה פיתוח יכולות פס רחב משולבות עבור מגוון רחב של מכשירים ניידים ונייחים, בהם טלפונים חכמים ומכשירים ניידים אחרים, מחשבים אישיים, טלוויזיות ומכשירים חדשים נוספים שיפותחו. ההשקעה במרכז עשויה לגדול בהתאם לצרכים ולהזדמנויות שאמדוקס ו-AT&T יזהו. גיל רוזן, סגן נשיא באמדוקס, ינהל את הפעילות.

"לזוז מהר יותר"

"AT&T היא חברת התקשורת הגדולה בעולם במונחי הכנסות, וההוצאה שלה על השקעות בשלוש השנים האחרונות הייתה 55 מיליארד דולר", ציין בהרב. "אנחנו מרגישים גאווה רבה כישראלים, על כך שישראל נבחרה לשמש מקום למרכז החדשנות הראשון שיפעל. זו הוקרה להיי-טק הישראלי, והזדמנות להרבה מאוד סטארט-אפים בישראל, ואולי חלקם יהיו האמדוקס הבאה. אפשר להביא תועלת רבה ל-AT&T ולייצר מצב של Win-Win", אמר בהרב. נזכיר, שלאמדוקס יש מספר תוכניות שיתופי פעולה עם סטארט-אפים מישראל. באחת מהן, חברת סטארט אפ מקומית נמצאת בשלב מתקדם מאוד לקראת יישום הפתרון שלה ברשת של AT&T.

מנהל הטכנולוגיה של AT&T, ג'ון דונובן, הוסיף כי עד היום, החדשנות של החברה הגיעה מתוך הבית. "המטרה שלנו היא להיפתח לשיתופי פעולה. יש פיתוחים שלא מפותחים אצלנו, ואנחנו יכולים להביא אותם לשוק במהירות רבה יותר. זה יתרון לסטארט-אפים הקטנים שיוכלו להשיג גישה למתקנים ולמומחים שלנו, ולזוז מהר יותר. הסוד להצלחה יהיה קיצור הדרך בין ההמצאה ליישומה על הרשת שלנו", אמר דונובן. לחברת התקשורת האמריקנית יש פעילות בישראל מאז רכשה את Interwise המקומית ב-2007.

הקשר של אמדוקס לענקית התקשורת האמריקנית הוא היסטורי. סאות'ווסטרן בל (שלימים שמה שונה ל-SBC) רכשה בשנות השמונים 50% מעורק הישראלית, וממיזוג זה הוקמה אמדוקס. מאוחר יותר רכשה SBC את AT&T, והמיזוג ביניהן יצר את AT&T הנוכחית. החברה האמריקנית היא הלקוח הגדול ביותר של אמדוקס, והייתה אחראית לשליש מהכנסותיה ב-2009 (כלומר 945 מיליון דולר). בנוסף, היא בעלת מניות באמדוקס. לפני כשנה היא מכרה חלק מהחזקותיה, וירדה אל מתחת לרף של 5% בחברה.