נטל ההוכחה עובר לדורי סגל

הודעת הדח"צים באורמת על הסרת מועמדותם, היא צעד שנועד לעקר מתוכן את טענותיו

המאבק בין בעלי המניות הנצים באורמת מזכיר משחק שחמט מתוחכם. אחרי צעדי פתיחה מהוססים ביצע צד אחד (חיים כצמן ודורי סגל) מהלך התקפי, כשדרש להחליף את הדירקטורים החיצוניים שהציעו בעלי השליטה (בני הזוג ברוניצקי). כעת מגיבים הברוניצקים במעין התקפלות, שמאחוריה עומדת למעשה יוזמה התקפית, עם ההודעה על החלטת הדירקטורים החיצוניים באורמת שלא לעמוד להצבעה לכהונה שנייה.

אל תטעו בעובדות. קשה להאמין שפרישתם של הדח"צים, צבי טרופ ועזרי גונן, היא מהלך עצמאי, כפי שהוצג בדיווח לבורסה. סביר יותר להניח שהוא בוצע בתיאום מלא עם משפחת ברוניצקי, שלמעשה מכניסה כעת את דורי סגל, מי שהוביל את השקעת גזית אינק באורמת, למלכוד.

בראיונות שנתן בשבועות האחרונים לתקשורת הכלכלית, חזר סגל וטען כי השגת השליטה באורמת איננה מעניינת אותו. כל שהוא רוצה, הוא להחזיר לעצמו את ההשקעה הכושלת, עליה הוא מופסד כ-100 מיליון דולר. עם זאת ההשתלחות ביכולת הניהול של משפחת ברוניצקי, ובדרישה שלה למנות את שני הדירקטורים החיצוניים המוצעים מטעמה, הראו כי סגל איננו נטול אספירציות לנווט לפחות חלק מפעילותה של אורמת.

סגל טען שהוא בסך הכול רוצה להעלות את המודעות למספר נושאים, שלטעמו דרושים בדיקה נוספת מצד ההנהלה, בעיקר בצד הפיננסי ובדרך הניהול של הפעילות בארה"ב. "אחרי שיקבלו את רצוננו ויבדקו את טענותינו, נמתין בשקט לתוצאות", אמר למקורביו.

ובכן, את הרצון הזה הצליחו הברוניצקים לספק כבר כשכתבו, בתגובה למכתבה של גזית, כי "הנקודות שהועלו במכתבה של גזית ייבחנו על ידי החברה בצורה מעמיקה" (גם אם סביר להניח כי לאחר שהטענות ייבדקו, המסקנה שתפרסם אורמת תהיה שהללו שגויות מיסודן, כפי שכבר טענו הברוניצקים בעבר).

הודעתם של שני הדירקטורים החיצוניים באורמת על הסרת מועמדותם, היא צעד נוסף שנועד לעקר מתוכן את טענותיו של סגל, ומעביר את נטל ההוכחה אל כתפיו. לאחר שהברוניצקים נענו לרוב הדרישות שהציבה גזית, יצטרך סגל להמתין בסבלנות לתוצאות המהלכים. כל צעד שיעשה ואשר ילבה את האש מחדש, יספק לברוניצקים את ההוכחה לכך שפיו וליבו אינם שווים, וכי ברצונו לקחת חלק בניהולה של אורמת.