בוטלה הרשעת מנהלי רשת תמנון בפיטורי עובדת בהריון

בית הדין הארצי לעבודה: "דין הערעור להתקבל מטעם אחד בלבד - והוא שבעת שנעברה העבירה לא היתה כלולה המילה 'הריון' בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה"

בית הדין הארצי לעבודה קיבל את ערעור רשת תמנון ומנהליה, גלעד יפת ולימור מריאן, וביטל את החלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב להרשיעם בעבירה על חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, לאחר שקבע כי הם הפלו עובדת כשפיטרו אותה בשל מינה ובשל היותה בהריון.

"דין הערעור להתקבל מטעם אחד בלבד - והוא שבעת שנעברה העבירה לא היתה כלולה המילה 'הריון' בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה", קבעו השופטים עמירם רבינוביץ, שמואל צור ורונית רוזנפלד.

השופטים קיבלו את עמדת הרשת והסבירו כי סעיף 2(א) לחוק שוויון ההזדמנויות תוקן בשנת 2004 והסדיר את סוגיית האפליה בעבודה מטעמים של היריון ולידה. ואולם, פעולות הנתבעים היו לפני שתוקן החוק, שעד אז לא עסק במפורש באיסור אפליה מטעמים של היריון ולידה, ולכן נקבע כי לא ניתן לקבוע כי המערערים עברו עבירה פלילית.

לפני כ-7 שנים הוגשה לראשונה תלונה על-ידי עובדת שעבדה כמוכרת בסניפי רשת תמנון, בטענה כי היא פוטרה בשל היותה בהריון. בעקבות התלונה הוגש כתב אישום, והשופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ הרשיעה את הרשת ומנהליה בעבירה פלילית על חוק שוויון הזדמנויות בתעסוקה. כמו כן גזרה השופטת על יפת ומריאן עונש של 200 שעות עבודה לתועלת הציבור. בנוסף, החברה נקנסה ב-10,000 שקל וחויבה לפצות את העובדת ב-50 אלף שקל.

עתה, כאמור, בוטלה ההרשעה.

הנאשמים יוצגו בידי עוה"ד ד"ר שחר אלדר ושאדי כבהא.