אתר ה"טיימס" הפסיד 66% מגולשיו לאחר שביקש תשלום

נתוני הרייטינג מראים כי העיתון הצליח לשמור רק על כשליש מקוראיו באינטרנט לאחר החלת מנגנון הגבייה

ניסיון של עיתון ה"טיימס" הבריטי לחייב גולשיו עבור הקריאה של הכתבות והתכנים באתר, כמעט גרמה לו להפסיד את רוב קוראי העיתון באינטרנט.

האתר של העיתון הידוע, שיוצא לאור בבריטניה, התקין באתר מערכות גבייה אלקטרוניות, כך שהגולשים צריכים לשלם כדי לקרוא את התוכן. ובכן, מספר הקוראים היה צפוי לרדת, אך ככל הנראה הירידה היתה יותר קיצונית מזו שצפו במערכת.

נתוני הרייטינג מראים כי העיתון הצליח לשמור רק על כשליש מקוראיו באינטרנט לאחר החלת מנגנון הגבייה.

רופרט מרדוק, בעלי ה"טיימס", הכריז בחודש שעבר על ההחלטה להתקין מנגנוני גבייה באתר של העיתון ושל המגזין החודשי "סאנדיי טיימס".

נתוני הרייטינג מראים כי בשבוע הראשון של השקת מנגנון הגבייה באתר (מ-2 ליולי), רמת הכניסות לאתר ירדה ב-66% בהשוואה לרמה שהיתה לפני כן. עם זאת, היו כאלה שהיו להן ציפיות אפילו יותר קיצוניות. חלק חשבו שהאתר אפילו יאבד כ-90% מקוראיו כתוצאה מהמהלך.

מוחמחים מסבירים כי הנשירה אולי היתה "מתונה" יותר מההערכות הקיצניות הודות לחבילת ההיכרות שהציע העיתון, שכללה גישה לאתר בעלות 1 ליש"ט ל-30 יום. לאחר מכן האתר מתכנן לגבות 1 ליש"ט אחד עבור גלישה באתר למשך יום אחד בלבד, או לחילופין 2 ליש"ט עבור גלישה במשך שבוע אחד.

בשוק מעריכים כי לאחר שתוקף מבצע ההיכרות יפוג, אתר ה"טיימס" פשוט יהפוך להיסטוריה. האם אכן זה מה שיקרה - או שהעיתון יחליט לסגת מהמהלך לנוכח נתוני הנשירה המרתיעים?