"מדידת הרייטינג באינטרנט תתחיל ברבעון הראשון של 2011"

בפאנל בנושא "עתיד המדידה" בוועידת תקשורת ונתח שוק היו חילוקי דעות האם המדידה החדשה תביא לשינויים בעוגת הפרסום ■ גיא אליאב, מנכ"ל נענע10: "אני מעריך כי הנתח של MASA יגדל משמעותית" ■ לכל הידיעות מהוועידה

בפאנל "עתיד המדידה - כל המסכים", בוועידת תקשורת ונתח שוק 2010 של "גלובס", עסקו הדוברים בתהליכים שעתידים לעבור על גופי המדיה עם החלת המדידה החדשה.

בפאנל השתתפו: גיא אליאב, מנכ"ל נענע10; ערן ארדן, מנכ"ל grey אינטראקטיב; ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג; לירן דן, סמנכ"ל אינטראקטיב בחדשות ערוץ 2; ושגיא סטוניס, מנכ"ל הוועדה למדרוג באינטרנט.

נציג מפעילת המדידה באינטרנט "גמיוז", ארז בהט, אמר כי המערכת החדשה תדע למדוד עבור האתרים המשתתפים מדידה חכמה ומשולבת של רייטינג לתכני האתרים, לצד בדיקה חכמה של פרסומות ושל תכני וידיאו.

שגיא סטוניס, מנכ"ל ועדת המדרוג האינטרנטית, אמר כי הוא צופה עלייה משמעותית לאינטרנט בעוגת הפרסום הישראלית לאחר תחילת המדידה, שתהיה לדבריו ברבעון הראשון של 2011. לדבריו, העובדה שהאתרים הישראלים הגדולים ביותר - וואלה ו-ynet - אינם במדידה, תשרת את האתרים הקטנים יותר שיזכו לנתחי פרסום משמעותיים יותר בעתיד הלא רחוק.

גיא אליאב, מנכ"ל נענע10, אמר כי השוק כולו מחכה למדידת הרייטינג באינטרנט, וכי הוא עצמו צופה שינויים בעוגת הפרסום ומעריך כי הנתח שלו עצמו (MASA) יעלה משמעותית.

איתן כסיף, מנכ"ל טלגל המפעילה את פאנל הנסקרים בוועדה למדרוג בטלוויזיה, אמר כי המערכת החכמה שמחליפה את זו הקיימת בבדיקת הרייטינג בערוצי הברודקאסט הישראליים, תדע למדוד את כל המסכים באופן פוטנציאלי, מאחר שהיא מושתת על טכנולוגיה הבודקת באמצעות סיגנל אודיו את כל המסכים המופעלים אצל הצופים. לדבריו, שיטת המדידה בגופי הטלוויזיה ובדיקתם אצל המפרסמים תשתנה באופן מהותי, שכן היא תבדוק גם צפייה נדחית ותראה את הרייטינג המצרפי של התוכניות.

לדברי יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לית הוועדה למדרוג בטלוויזיה, קיים סיכוי של ממש שבעתיד הלא רחוק, לאחר המעבר לזיכיונות, יהיה שילוב בין גופי המדידה בארץ לגוף אחד, שימדוד עבור כל הגופים את הרייטינג. היא הוסיפה כי היא מאחלת הצלחה למדידה באינטרנט, אך היא חושבת כי לא יהיה להם קל לבנות מערכת מדידה כמו בטלוויזיה.

לירן דן, סמנכ"ל אינטראקטיב בחדשות ערוץ 2, אמר כי מכרז המדידה הוא צעד בכיוון הנכון, אבל לא מספיק כי זה לא מספק פתרון הוליסטי לטלוויזיה ואינטרנט.

ערן ארדן, מנכ"ל grey אינטראקטיב, אמר כי מדידה זה דבר מאוד חשוב לשוק, אך הוא כבר התרגל לעבוד בלי זה: "לי יותר חשוב למדוד תוצאות ולא חשיפה, ויש כלים שכבר מאפשרים לי לעשות את זה היום".