חשד: עורך דין מהצפון תקף את אשתו השוטרת

בחקירתו הודה החשוד בשימוש באלימות כלפי אשתו ■ השופט זאיד פלאח: "צר לי שעורך דין המופיע בבתי המשפט וכן מופיע בפניי מגיע למצב בו הוא תוקף את אשתו; היה על עורך הדין לשמש דוגמה ולכבד את החוק שבעתיים"

עורך דין מצפון הארץ חשוד בתקיפת אשתו, שוטרת באחת התחנות במחוז חיפה - כך עולה מהחלטת בית משפט השלום בחיפה להארכת מעצרו של עורך הדין עד הערב (ג').

מחר (ד') ישוחרר החשוד למעצר-בית מלא בתנאים מגבילים עד ליום שישי בצהריים. בחקירתו הודה החשוד בשימוש באלימות כלפי אשתו.

השופט זאיד פלאח התיר היום את פרסום פרטי הפרשה, אך שמם של החשוד ואשתו וכל פרט המזהה אותם עדיין אסורים לפרסום. השופט פלאח ציין כי הוא מכיר את החשוד, וכי הוא מצר על הנסיבות שהביאו אותו בפניו.

"צר לי שעורך דין המופיע בבתי המשפט וכן מופיע בפניי, מגיע למצב בו הוא תוקף את אשתו ונוהג כלפיה באלימות. היה על עורך הדין לשמש דוגמה לאדם שאינו מכיר חוק ולכבד את החוק שבעתיים", כתב השופט.

בבקשת המעצר, שהוגשה לבית המשפט על-ידי שוטרי התחנה בה עובדת האישה, התבקשה הארכת מעצרו של עורך הדין ל-5 ימים, בחשד לביצוע עבירות איומים ותקיפת בת-זוג.

עורך הדין חשוד בכך שאמש (ב') היכה את אשתו בנוכחות בנותיהן בנות ה-4 וה-6. מהבקשה עולה עוד כי לאחר שהאישה ביקשה שיניח לה, היכה אותה החשוד במכות אגרוף, קילל אותה ואיים עליה.

השופט ציין כי מדובר בתלונה מבוססת, וכי "קיים חשד סביר שהחשוד תקף את אשתו ואיים עליה". הוא הוסיף כי הגם שמדובר בעורך דין, אין לנהוג בו באופן שונה מחשודים אחרים.

בנוסף למעצר-הבית בו ישהה החשוד, בפיקוח סבתו ואחיו, נאסר עליו ליצור קשר עם אשתו למשך 10 ימים ועם בנותיו למשך 3 ימים.

השופט פלאח ביקר את תחנת המשטרה של המתלוננת, על כך שטיפלו בתלונה ולא העבירו אותה לתחנה אחרת. הוא קרא למפקד המרחב לשקול את העברת התיק לתחנה אחרת.

"היה ראוי כי כאשר מדובר במקרה בו אחד המעורבים משרת בתחנת משטרה מסוימת, שכל החקירה תועבר מידית לתחנת אחרת, ולו בשל החשש למשוא-פנים", ציין השופט. (מ"י 32452-07-10).