נא להכיר: טייקון הספנות ויבואן הרכב קיה רמי אונגר

אונגר מחזיק 10% מהצי העולמי של אוניות להובלת כלי רכב ■ היקף צי האוניות של אונגר, יבואן דייהטסו וקיה לישראל, נאמד ב-61 אוניות, ששוויין המצרפי כ-3 מיליארד דולר

היקף צי האוניות להובלת כלי רכב שבבעלות איש העסקים רמי אונגר, יבואן דייהטסו וקיה לישראל, נאמד נכון להיום ב-61 אוניות, ששוויין המצרפי כ-3 מיליארד דולר. כך עולה מדירוג שפורסם החודש בעיתונות הספנות היוונית.

רוב האוניות הן מדגמים חדישים עם קיבולת של מעל 5,000 כלי רכב כל אחת, שנבנו בעשר השנים האחרונות על פי הזמנת החברה ובהתאם למפרטים ייחודיים שלה, ושוויין הממוצע נע בסביבות 50 מיליון דולר ליחידה.

אונגר לא מפעיל את האוניות בעצמו אלא מתפקד כ-SHIPOWNER, כלומר מחכיר אותן עם צוותים באמצעות חברת הניהול היוונית שלו לחברות תובלה מהגדולות בעולם. מנתוני ענף הספנות עולה שחברת הספנות של אונגר, RAY SHIPPING, שהוקמה לפני פחות מ-15 שנה, מחזיקה כיום בכ-10% מהצי העולמי של אוניות להובלת כלי רכב. מהנתונים עולה גם כי רוב הצי של אונגר מוחכר בחוזים ארוכי טווח ונהנה מתפוסה מלאה למרות המשבר החמור שפקד בשנתיים האחרונות את תעשיית הובלת כלי הרכב בעולם.

רוב האוניות החדשות של אונגר, בהיקף של כמיליארד דולר, נבנות כיום במספנות "ויאנשין" בוויטנאם שכבר סיפקו לריי-שיפינג עד היום כמה אוניות. היקף ההזמנות של אונגר נחשב לנדבך מרכזי ביחסי הסחר בין ישראל לויטנאם וזוכה להערכה רבה בחוגי הממשל בוויטנאם.

אונגר פעיל בעסקים רבים נוספים. מותגי הרכב קיה ודייהטסו שהוא מייבא ארצה תפסו במחצית הראשונה של השנה את המקום השישי בין חברות ייבוא הרכב עם כ-6,778 מכירות בשווי כולל של כ-180 מיליון דולר.

את זיכיון היבוא של קיה קיבל אונגר לפני שנתיים לאחר שהוחזק על ידי איש העסקים מיכאל לוי. בענף העריכו כי אונגר קיבל את המותג בזכות קשריו הנרחבים בתחום הספנות עם תאגיד יונדאי הקוריאני, שקיה נמצאת בבעלותו. מאז קיבל אונגר את הזיכיון צמחו מכירות המותג בארץ בשיעור של כ-400%. השנה צפויה קיה לבדה למסור 7,500-8,000 כלי רכב.

אונגר גם מחזיק בנכסי נדל"ן רבים בארץ ובחו"ל והוא אחד החברים בגרעין ההקמה המקורי של קרן הנדל"ן "פייר". לאחרונה רכש ממינהל מקרקעי ישראל שטח של כ-41 דונם באזור משולש שורק תמורת כ-70 מיליון שקל ובכוונתו להקים עליו את המרכז הלוגיסטי החדש של קיה וייתכן שהמתחם ישרת מותגי רכב סיניים בעתיד.

כיום הוא בונה בניין רב קומות במגרש שבבעלותו ברחוב המסגר 32, שאליו יעבור אולם התצוגה החדש והמפואר של קיה.