העליון ידון בהרכב מורחב בייצוגית ב-7 מיליארד שקל נגד הבנקים

3 תביעות הוגשו נגד הבנקים הגדולים בנושא תיאום שערי ריביות, לאחר חקירת רשות הגבלים עסקיים בנושא ■ בניגוד להחלטה לפני כשבועיים, העליון לא יסתפק בהרכב של 3 שופטים

בית המשפט העליון ידון בהרכב מורחב בתביעה הייצוגית בהיקף של 7 מיליארד שקל שהוגשה נגד 5 הבנקים הגדולים, בחשד לתיאום אסור של שערי ריביות לכאורה.

החלטה זו ניתנה בבקשות רשות ערעור שהגישו בנק הפועלים, בנק לאומי ובנק דיסקונט על החלטת בית המשפט המחוזי לאשר הגשת תביעה ייצוגית נגד 3 הבנקים בטענה לקיומו של הסדר כובל בנוגע לריביות.

לפני כחודש וחצי הגיש היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו וטען כי החלטת בית המשפט המחוזי אינה יכולה לעמוד, שכן אין די בזהות בריביות כדי להוכיח ולו לכאורה קיומו של הסדר כובל.

שופט העליון אשר גרוניס קבע ב-27 ביוני, לאחר הגשת עמדת היועמ"ש, כי התיק יועבר לדיון בפני הרכב של 3 שופטים.

היום (ג'), כשבועיים לאחר ההחלטה הקודמת, התקבלה החלטה לפיה בית המשפט העליון העליון יידון בהרכב שופטים מורחב בנושא, שייקבע על-ידי הנשיאה דורית ביניש - דבר שמעיד על כך שהעליון רואה חשיבות בתיק.

3 תביעות הוגשו נגד הבנקים הגדולים בנושא תיאום שערי ריביות, בהיקף כולל של כ-7 מיליארד שקל. התביעה האחרונה הוגשה בסוף אפריל 2009, יממה לאחר קביעת הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, כי בין הבנקים התקיים הסדר כובל לתיאום עמלות.