שירן הסעות תרכוש את רשת "ספגטים"; נדחו טענות לאנדורה לפגמים במכרז

(עדכון) - לאנדורה השקעות טענה כי ההצעה שהיא הגישה לרכישת "ספגטים" טובה מזו של שירן הסעות, שהתחרתה נגדה במכרז ■ לאחר הפנייה לביהמ"ש נערכה התמחרות נוספת על הרשת, שבה התקבלה הצעת שירן הסעות

חברת לאנדורה השקעות בע"מ פנתה היום (ג') לשופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך, בבקשה לתיקון פגמים וטעויות שנפלו לטענתה בדין וחשבון שהגיש לבית המשפט בשבוע שעבר רו"ח אלון פרדקין, הנאמן של רשת המסעדות "ספגטים" הנמצאת בכינוס נכסים, במסגרת הליכי המכרז למכירת הרשת.

באמצעות עו"ד גיא קולן טוענת לאנדורה כי ההצעה שהיא הגישה לנאמן טובה מזו של שירן הסעות, החברה השנייה המתחרה במכרז. ואולם, למרות זאת ומקריאת הדו"ח שהעביר הנאמן לבית המשפט, טוענת לאנדורה, נוצר הרושם המוטעה כי הצעתה של המתחרה עדיפה על זו של לאנדורה, ובשל כך בית המשפט מעניק לה עדיפות מובהקת במכרז.

עוד נטען בבקשה כי לאנדורה היא בעלת ניסיון רב בתחום המסעדנות והזכיינות, שכן היא מפעילה שתי רשתות מצליחות של למעלה מ-20 סניפים, ואילו ניסיונה של החברה המתחרה הוא בעיקר במתן שירותי הסעות ובהפעלת אולם וגן אירועים.

בנוסף, לאנדורה טוענת כי הנאמן התערב בסכום ההצעות הראשוניות שהגישו שתי החברות למכרז. לדבריה, בתחילה עמדה הצעתה לרכישת "ספגטים" על סך של 4.7 מיליון שקל, ואילו המתחרה הציעה 4.5 מיליון שקל בלבד, אך הנאמן פנה לשתי החברות והורה להן להעלות את הסכומים - ובכך יצר פער זניח לזכותה של שירן הסעות, שכעת מציעה 4.75 מיליון שקל.

לסיכום כותבת לאנדורה לבית המשפט: "ההצעה של לאנדורה לרכישת רשת 'ספגטים' עדיפה באופן מובהק, והיא טובה יותר הן מבחינת הנושים של 'ספגטים' והן מבחינת זכייני הרשת, ועל כן מתבקש בית המשפט לקבוע כי הצעתה של לאנדורה היא ההצעה הזוכה".

באפריל 2010 פנתה רשת "ספגטים" לבית המשפט בבקשה כי יוציא צו להקפאת הליכים נגדה. מהבקשה עלה כי "ספגטים" נמצאה בחובות של כ-12.5 מיליון שקל. בעקבות הבקשה מונה רו"ח אלון פרדקין כמנהל מיוחד של נכסיה וכנאמן לתקופת ההקפאה.

רשת "ספגטים" הוקמה לפני כמעט 20 שנה. לאחרונה היא קיימה משא-ומתן למכירתה לרשת "קפה-קפה" תמורת 8 מיליון שקל, אולם זה כשל בעיקר על רקע המבנה הבעייתי של הרשת. הסיבות שהובילו לקשיי הקבוצה היו המשבר הכלכלי בשנת 2009, רווחיות תפעולית נמוכה והשקעות כושלות שירדו לטמיון.

היום אחר-הצהריים נערכה התמחרות נוספת בין שתי החברות המתמודדות במכרז לרכישת רשת "ספגטים", שבסופה התקבלה הצעת חברת שירן הסעות. בכך נדחו טענות המתמודדת השנייה, חברת לאנדורה. (פר"ק 35484/04/10).

עוה"ד יאיר פורת וזיו סימון ממשרד סימון-עישר-פורת, שייצגו את קבוצת שירן שזכתה היום במכרז על רשת "ספגטים", מסרו בתגובה: "בקשת בא-כוח קבוצת לאנדורה השקעות לא חשפה את כל המידע הרלוונטי בפני בית המשפט, ואנו שמחים שבית המשפט דחה את טענותיה. בית המשפט קיבל את הצעת הנאמן ובא-כוחו וקבע כי הצעתה של קבוצת שירן היא הצעה לגיטימית ואף טובה יותר. אנו שמחים על זכייתה של קבוצת שירן במכרז, ובטוחים שתוביל את רשת 'ספגטים' להצלחה".